مدیر آموزش و پرورش گرگان عنوان کرد

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه برای اعتلای حوزه فنی و حرفه‌ای در راستای تحول مسیر گام برداشتیم، گفت: برای تغییر مسیر سه کمیته تولیدی کردن، ارتباط با صنعت و کارآفرینی در حوزه فنی و حرفه‌ای تشکیل شد.

تشکیل 3 کمیته در حوزه فنی و حرفه‌ای/ ضرورت تربیت دانش آموزان نخبه خلاق

به گزارش گلستان24؛ نصرالله کشیری پیش از ظهر امروز در همایش گرگان 1400 هنرستان‌ها؛ آموزش، تولید و اشتغال که در تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: نخبه خلاق و نخبه تحصیلی هر دو نخبه و خاص هستند و آی کیوی تحصیلی آنها بالای 120 است در عین حال تفاوت‌های اساسی با هم دارند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان نخبه تحصیلی اهداف مشخص دارند، منظم و مقلد خوبی هستند و ترلانس نمره این دانش آموزان حداکثر یک است و برای سازمان‌هایی که می‌خواهند پایدار باشند مناسب هستند و تفکر همگرا دارند.
مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه باید دانش آموزان نخبه خلاق تربیت کرد، افزود: دانش آموزان نخبه خلاق انضباط درستی ندارند، دارای اهداف مشخصی نیستند، ترلانس نمره این افراد زیاد است و دارای تفکر واگرا هستند، در واقع ویژگی های این دسته از دانش آموزان کاملا بالعکس دانش آموزان نخبه تحصیلی است.
کشیری با بیان اینکه کارآفرینی یکی از عوامل توسعه اقتصادی است، تجربه را منبع خلاقیت دانست و بیان کرد: دانش آموزانی که از خردسالی سرشار از تجارب توام با ریسک هستند در فهم مسائل در شرایط مختلف خلاقیت بیشتری دارند.
وی با بیان اینکه جنس تفکر واگرا پرسشگری است و بر این اساس باید پرسشگری در هنرستان‌ها اتفاق بیفتد، یادآور شد: کسانی که در هنرستان‌ها کار می‌کنند باید آگاه باشند جنس دانش آموزان آنها با افراد نخبه تحصیلی متفاوت است.
مدیر آموزش و پرورش گرگان با اشاره به خصوصیات برجسته کارآفرینان، اذعان کرد: دانش، مهارت، ریسک‌پذیری و ایجاد مجموعه‌ای که قبلا وجود نداشته از ویژگی‌های برجسته کارآفرینان است.
وی با بیان اینکه برای اعتلای حوزه فنی و حرفه‌ای باید در راستای تحول مسیر گام برداشتیم، گفت: ما برای تغییر مسیر ساختار ترکیبی را ایجاد کردیم و سه کمیته در حوزه فنی و حرفه‌ای شکل دادیم.
کشیری با بیان اینکه 11 محصول تولیدی مدارس گرگان قابل فروش است و با بازار رقابت می‌کند، ابراز کرد: تولیدی کردن، ارتباط با صنعت و کارآفرینی سه کمیته‌ای است که در حوزه فنی و حرفه‌ای تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه برای اعتلای منابع انسانی مسیر سختی را در پیش داریم، متذکر شد: ما به آینده دانش آموزان توجه کردیم و با توجه به نیاز آنها در این راستا گام برداشتیم.
گفتنی است؛ این همایش که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مسوولان برگزار شد در پایان از مدیران برتر هنرستان های شهرستان گرگان تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار