رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان برای امسال در حوزه بانوان ۳۵ درصد بوده است.

سهم ۳۵ درصدی ایجاد شغل برای بانوان گلستانی
به گزارش گلستان 24؛حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان در همایش بزرگ انقلاب و الگوی اقتصاد مقاومتی در اشتغال بانوان در گنبدکاووس افزود: سهم استان گلستان از ایجاد شغل برای امسال در سطح کشور ۱۹ هزار و ۶۰۰ شغل بود که سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۵ هزار و ۷۰۰ شغل بود و ما تا امروز ۶ هزار شغل ایجاد نموده ایم و از این تعداد نیز ۳۵ درصد بانوان بوده اند که مشغول به کار شده اند.

قوانلو اضافه کرد: مطابق قانون برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد مدیریت‌ها قرار است که به بانوان اختصاص یابد و در استان گلستان نیز استاندار با جدیت پیگیر این موضوع هستند، ولی در هر صورت این خود بانوان هستند که برای به دست آوردن جایگاه واقعی خود باید تلاش کنند و خود را باور نمایند.

وی افزود: بانوان به دلیل تیز بینی و دقتی که دارند در مشاغل حساسی مثل بخش آی تی، فناوری‌های نوین و مشاغل خانگی می‌توانند بهره وری بیشتری داشته باشند.

قوانلو گفت: تسهیلات روستایی می‌تواند مشکلات اشتغال بسیاری از بانوان روستایی را حل کند.

وی در ادامه افزود: اگر بانوان بتوانند درآمد ایجاد کنند، هم برای بخش‌های اقتصادی استان و هم کشور بسیار اثر گذار خواهد بود.

قوانلو در پایان گفت: اگر نتوانیم نرخ مشارکت بانوان را در کشور ارتقاء دهیم در شرایط کنونی در جا خواهیم زد./باشگاه خبرنگاران
 

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    جای بسی تعجبه در حالی که اکثر شهرکهای صنعتی و کارخانجات و شرکتها در گلستان تعطیل و نیمه تعطیل هستن ولی بازم مسئولان میگن که اشتغال افزایش داشته .

آخرین اخبار