مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان:

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: راه‌اندازی اولیه سیستم کمک ناوبری« ILS » فرودگاه گرگان روزهای گذشته انجام شده و طی روزهای آینده این سیستم عملیاتی خواهد شد.

سیستم کمک ناوبری« ILS » فرودگاه گرگان به زودی عملیاتی خواهد شد

به گزارش گلستان24؛طی سال‌های فعالیت فرودگاه بین‌المللی گرگان، نبود سیستم کمک ناوبری« ILS » باعث عدم توانایی نشستن بسیاری از پروازهای داخلی بخصوص در وضعیت جوی ناپایدار در استان شده است.

این امر باعث شده تا بسیاری از مسافران با مشکل مواجه شوند و برخی از پروازها به دلیل این مشکل، به مبدا برگشته و یا با تاخیر وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان شود.

تلاش برای نصب این سیستم از ماه‌های گذشته با تلاش مدیران استانی به ویژه مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان آغاز شد و از ماه‌های گذشته عملیات نصب این سیستم در فرودگاه بی‌المللی گرگان وارد فاز اجرایی شد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان از بهره‌برداری این سیستم طی روزهای آینده خبر داد و گفت: سیستم کمک ناوبری« ILS » فرودگاه بین‌المللی گرگان به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما در اداره‌کل فرودگاه‌های استان گلستان بر این است که بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه دهیم و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده خواهیم کرد.

آذری بیان کرد: بهسازی سرویس های بهداشتی ترانزیت خارجی فرودگاه گرگان از محل اعتبارات بهسازی و با هماهنگی مدیریت نگهداری ابنیه در راستای ارتقاء سطح کیفیت خدمات فرودگاهی، افزایش دهنه پارکینگ ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما از محل اعتبارات بهسازی و با هماهنگی مدیریت نگهداری ابنیه، اصلاح شیب و آسفالت کناره کانال اپرون به منظور جمع آوری و هدایت آبهای سطحی اپرون فرودگاه گرگان از محل اعتبارات بهسازی و با هماهنگی مدیریت نگهداری ابنیه، گل آرایی و نصب ترمز پله ضد لغزش در محوطه ورودی ترمینال فرودگاه گرگان در راستای زیباسازی محیط و ارتقاء سطح کیفیت خدمات فرودگاهی از جمله اقدامات کوچک و بزرگی بوده که طی مدت اخیر برای افزایش سطح کیفی خدمات و ایمنی فرودگاه بین‌المللی گرگان انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در خصوص سیسیستم کمک ناوبری« ILS » فرودگاه گرگان اظهار کرد: نصب، تنظیم و راه‌اندازی اولیه این سیستم با تلاش کارشناسان نروژی شرکت سازنده و اداره مهندسی تجهیزات کمک ناوبری انجام شده است.

آذری بیان کرد: راه‌اندازی اولیه این سیستم روزهای گذشته انجام شده و طی روزهای آینده بهره‌برداری کامل آن انجام خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: این سیستم می‌تواند به افزایش سطح ایمنی پروازها برای لندینگ بهتر کمک کند و امیدواریم روز به روز شاهد افزایش سطح خدمات در فرودگاه‌های کشور به ویژه فرودگاه‌های استان گلستان باشیم./فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار