برای نخستین‌بار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان از برگزاری طرح ملی کتابخانه‌گردی در سطح این استان خبر داد.

طرح ملی کتابخانه‌گردی در گلستان اجرایی می‌شود/ عضویت در کتابخانه‌های گلستان رایگان می‌شود
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ رضا قوانلو امروز  اظهار کرد: برای نخستین‌بار طرح ملی کتابخانه‌گردی در سراسر کشور و به تبع آن در سطح استان گلستان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در 17 اسفند سال 1382 توسط مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد عمومی مستقل تاسیس شد و نحوه اداره امور کتابخانه‌های عمومی در آنجا تصویب شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان ابراز کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید برای نخستین بار طرح ملی کتابخانه‌گردی امسال رقم خواهد خورد.

قوانلو خاطرنشان کرد: امروز تعدادی از کتابخانه‌های عمومی استان گلستان را معرفی کردیم و مسوولان استانی اعم از فرمانداران، معاونین فرمانداران، مسوولان ادرات و شهرستان‌ها و همچنین مدیران استانی را دعوت کردیم تا در مراسم کتابخانه‌های منتخب استان گلستان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه 54 کتابخانه در گلستان فعال است، افزود: تعداد 54 کتابخانه عمومی در سطح استان گلستان وجود دارد که از این تعداد 14 کتابخانه به عنوان کتابخانه‌های منتخب استان گلستان برای کتابخانه‌گردی انتخاب کردیم که در مراکز شهرستان‌ها مستقر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان تصریح کرد: در 14 شهرستان استان گلستان یک کتابخانه عمومی را به عنوان کتابخانه منتخب معرفی کردیم.

قوانلو یادآور شد: امروز به عنوان طرح عضویت رایگان در تمامی کتابخانه‌های استان گلستان تعیین کردیم تا علاقمندان در این زمینه حضور پیدا کنند و از کتاب بهره کافی را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در روز شنبه هفته آتی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان گلستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار