مسئول دفتر آستان قدس رضوی در گرگان گفت: در شهرستان گرگان ۲۰ کانون خادمیار به‎عنوان کانون خدمت به محرومان ایجاد شده و محوریت فعالیت این کانون‎ها انجام خدمات به مستضعفین و برنامه‎های فرهنگی است.

۲۰ کانون خادم‌یار رضوی در شهرستان گرگان راه‎اندازی شد

به گزارش گلستان 24 ؛  حسین گرایلی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران به عملکرد آستان قدس رضوی در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: از آبان‌ماه سال 1396 حجت‎الاسلام طاهری به‌عنوان مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان گلستان منصوب شدند.

وی تصریح کرد: همه افرادی که در دفاتر آستان قدس رضوی به‌عنوان خادم علی‎بن موسی‎الرضا(ع) مشغول به فعالیت هستند هیچ‌گونه حقوقی از آستان دریافت نمی‎کنند و این خادمی برای امام رضا(ع) یک افتخار است.

مسئول دفتر تولید آستان قدس در گرگان ادامه داد: با انتصاب حجت‎الاسلام رئیسی به‎عنوان تولیت آستان قدس رضوی و با نگرش تولیت جدید دفاتر آستان قدس رضوی در مراکز استان‎ها و شهرستان‌ها تشکیل شد.

گرایلی تاکید کرد: همه هدف و کارهای آستان قدس تنها برای خدمت به محرومان است و از جمله خدمات آستان قدس در شهرستان‎ها توزیع سبدهای غذایی بین محرومان، کارت‎های هدیه برای دانشجویان، طلاب، دانش‎آموزان و بیماران محروم است و از طرفی یکی از مهم‌ترین کارها دیدار با خانواده شهداست.

وی یادآور شد: در شهرستان گرگان 20 کانون خادم‌یار به‎عنوان کانون خدمت به محرومان ایجاد شده و محوریت فعالیت این کانون‎ها انجام خدمات به مستضعفین و برنامه‎های فرهنگی است.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در گرگان تاکید کرد: توزیع لوازم التحریر به‎همراه کیف مدرسه به دانش‎آموزان محروم و شناسایی افراد نیازمند که حداقل 5سال به زیارت علی‎بن موسی‎الرضا(ع) مشرف نشدند و اعزام آن‎ها به‎عنوان زائراولی به مشهدمقدس از جمله عملکرد این کانون‎ در گرگان است.

گرایلی افزود: از شهرستان گرگان 381 نفر به‎عنوان زائر اولی توسط دفتر آستان قدس رضوی در استان به مشهدمقدس اعزام شدند که تنها مبلغ 60 تومان اخذ شد و بقیه‎هزینه‎های اسکان و به همراه 3 وعده غذا و غذای حضرتی توسط آستان قدس رضوی تامین شد.

وی بر ترویج ازدواج آسان بین جوانان تاکید کرد و افزود: برنامه‎های تشویق جوانان به این سنت حسنه نیز در دفتر آستان قدس رضوی دنبال می‎شود و یکی از این برنامه‌ها برگزاری دوره‎های آموزشی و کمک‎های مالی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار