مدارس استان گلستان در هنگام ثبت نام و و دادن کارنامه های دانش آموزان از والدین آنها پول دریافت می کنند.

مدارس گلستان همچنان از دانش آموزان پول دریافت می کنند/والدین دانش آموزان از این روند ناراضی اند

به گزارش گلستان24؛این روز ها مردم به دلایل مسائل اقتصادی مشکلاتی زیاد در زندگی های خود دارند،و هزینه های مختلفی باید برای آموزش،بهداشت و غیره بپردازند که در بعضی مواقع این هزینه ها بیش از حد انتظار مردم است.

مدارس و سیستم آموزشی هزینه های مختلفی در سبد زندگی مردم میگذارد این هزینه ها که معمولا با نام پول آب و برق مدرسه، پول کاغذ و هزاران چیز دیگر از والدین دانش آموزان مبالغ مختلفی دریافت می کنند،که خوشایند خانواده ها نیست.

مسئولین مدارس به اصطلاح دولتی به اصرار و زور از خانواده ها پول دریافت می کنند و می گویند که اگر هزینه های آن که بعضا تا 200 هزار تومان هم می رسد داده نشود کارنامه تحصیلی دانش آموز داده نمی شود و این گونه والدین هم مجبور می شوند علیرغم میل باطنی این مبالغ را پرداخت کنند.

این مسئله درحالی اتفاق می افتد که عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشته: آموزش و پرورش رسماً اعلام کرده است مدارس حق اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را ندارند و از طرف دیگر، والدین دانش‌آموزان اعلام می‌کنند هنگام ثبت‌نام از آنها وجوهی دریافت شده است.

یکی از والدین دانش آموزان مدارس شهرستان گرگان در همین خصوص به خبرنگار ما گفت:والا ما برای ثبت نام که میرویم باید پول بدهیم بعد در پایان ترم برای گرفتن کارنامه هم که میرویم باید به مسئولین مدرسه مبلغی پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: مگر مدارس دولتی نیستند؟ مگر بودجه ای برای آموزش اختصاص پیدا نمیکند که مدیران مدارس پول آب و برق مدرسه ها را از دانش آموزان می گیرند،در یک کلمه مدرسه ای که نتواند حتی پول کاغذ خود را تامین کند بهتر است بسته شود.

به هر حال برای سال آینده هزینه های  برق،آب وگاز مدارس رایگان می باشد و باید دید مسئولین مدارس چه بهانه ای برای اخذ هرینه ها از خانواده های دانش آموزان  می تراشند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار