قوانلو :

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت : در عرصه معادن زغال سنگ 16 فقره پروانه بهره برداری در استان فعال است و اشتغال 750 نفر را بصورت مستقیم تامین کرده است.

ارزش افزوده معادن استان 77.4 میلیارد تومان بوده است / 750 نفر مستقیم در بخش معدن استان اشتغال دارند

به گزارش گلستان 24 ؛ حسینقلی قوانلو کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان شامگاه گذشت 20 اسفندماه در اولین جلسه شورای معادن استان گزارشی از تنوع مواد معدنی در حال بهره برداری در استان ارائه کرد و افزود: در عرصه معادن زغال سنگ 16 فقره پروانه بهره برداری در استان فعال است و اشتغال 750 نفر را بصورت مستقیم تامین کرده است.

قوانلو افزود: معادن ید استان در دو شهرستان آق قلا و گنبد کاووس تمرکز دارند که تا کنون 3 پروانه بهره برداری و 12 پروانه اکتشاف صادر شده و این معادن با اشتغال 360 نفر، در 11 ماهه سالجاری 350 تن تولیدات داشته اند.

وی یادآور شد : معادن استان بر اساس آمارها در سال 94 اشتغال 1460 نفر را تامین کرده بودند و ارزش افزوده معادن استان 77.4 میلیارد تومان بوده است.

همچنین سید مناف هاشمی استاندار گلستان نیز اظهار کرد : برخی معادن همچون صدف کوهی و ید تنها در استان گلستان وجود دارند.

وی بیان داشت : معادن استان به عنوان ظرفیت هایی طبیعی هستند که باید با توجه به نگاه های محیط زیستی از آن در راستای توسعه گلستان بهره برداری کرد.

هاشمی افزود: شورای معادن استانی در راستای اجرای ماده 43 قانون برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است و برخی اختیارات شورای معادن کشور را به استان ها تفویض کرده است.

لازم به ذکر است از عمده ترین موضوعاتی که به شورای استانی معادن تفویض شده می توان به ابقا و تمدید پروانه اکتشافی ابطالی، بررسی و موافقت با بخشودگی مبلغ مربوط به تبصره 3 ماده 6 قانون معادن ، موافقت با توقف عملیات بهره برداری، انتزاع معدن از ید بهره بردار و ... اشاره کرد.

انتهای پیام /


منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار