آموزش اقتصاد مقاومتی در مدرسه رستگاران به دانش آموزان:

مدیر مدرسه رستگاران کردکوی با آموختن این که همه نعمت های الهی در دست ما امانت هستند، به دانش آموزان یاد می دهد که قانع بوده باشند.

«نعمت های الهی امانتند»، اقتصاد مقاومتی رستگاران

حجت الاسلام تقی پور، مدیر مدرسه رستگاران و فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24،  می گوید: اصل اقتصاد مقاومتی یعنی باید در اقتصاد به گونه ای باشیم که با هیچ بادی نلرزیم.

تقی پور تاکید می کند اسلام به ما دستور هایی داده است که در آن ها عناوینی مثل قناعت، صرفه جویی و استفاده بهینه از داده ها و نعمت های الهی که باعث می شود ما مرد مشکلات باشیم. مسائلی همچون تحریم، گذراست و در هر دوره ای بوده است. اگر ما به مبانی که اسلام مشخص کرده، از جمله استفاده بهینه از داده ها، قناعت و استقامت در ایام سختی به درستی عمل کنیم،  تحریم ها و مشکلات اقتصادی روی ما اثر خاصی ندارد.

تقی پور رستگاران

وی می گوید معمولا امتی اثر نامطلوبی از این تحریم ها می گیرند که مصرف بالایی دارند، اهل قناعت نیستند و برای رویارویی با مشکلات و سختی ها تمرین نداشتند. آن ها به مبانی دینی توجه نکردند. بر اساس آن عادت نا پسندی همچون مصرف بالا، که به خود داده اند، باعث شده است که در زمان سختی و تحریم کم بیاورند.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:« ان الانسان خلق هلوعا اذا مسه الشر جزوعا الا المصلين» زمانی که مسائلی مثل تحریم و گرفتاری و بد بختی که می آید، انسان شروع می کند به داد و بیداد کردن و کم آوردن، اما موقعی که وضع خوب است و همه چیز دارد، تا می تواند مصرف می کند و اهل قناعت نیست. فکری برای روز های مبادای خود ندارد. مگر کسانی که اهل نماز و دین هستند  و می دانند که اقتصاد را باید جوری تدوین نمایند که در شرایط سختی کم نیاورند.  اگر ما به مبانی اسلام توجه داشته باشیم، به راحتی از کنار مشکلات اقتصادی رد می شویم.

مدیر مدرسه رستگاران شهرستان کردکوی، پیرامون برنامه های این مدرسه درباره اقتصاد مقاومتی و آموزش آن به دانش آموزان می گوید: ما نیز در مدرسه رستگاران بر اساس همین دستوراتی که دین به ما داده است، سعی کردیم مدرسه را مامنی برای امنیت اخلاقی، روانی فرزندان قرار دهیم و این دستورات را به سمت خانواده ها منتقل کنیم. در برنامه های مختلف، آن چیزی را که آداب نام دارد، سبک زندگی اسلامی و دینی است و خداوند عزیز عالم از طریق پیامبر و اهل بیت به ما آموختند را، از طریق فرزندان به خانواده ها انتقال می دهیم تا این فرزندان، نعمت ها و داده های الهی را به چشم امانت نگاه کنند.

تقی پور رستگاران

وی می گوید امانت وقتی دست کسی است، بی محابا از آن استفاده نمی کند، از روی ضرورت از آن استفاده می کند. بنابراین ما به بچه ها می آموزیم، آب، برق و گاز، همه این ها امانت های الهی هستند و باید به اندازه ضرورت از آن ها استفاده کرد. وقتی به اندازه ضرورت باشد، انسان ها دیگر پر توقع و طمع کار نمی شوند. صفت هایی مثل زیاده خواهی و چشم و هم چشمی از بین می رود. ما در مدرسه دانش آموزان و خانواده هایشان را عادت می دهیم که به همه نعمت های الهی به چشم امانت نگاه کنند و بیاموزند که نسل آینده هم باید از این نعمت ها بهره مند شوند. باید به حق خود قانع باشیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار