معاون تربیتی فرهنگی اتحادیه انجمنهای اسلامی؛

مدرسی گفت:دختران و پسران باید قبل از تجرد با انتخاب همسری، با صفات و معیار های مناسب تربیت فرزندانشن را در آینده رقم بزنند.

شروع تربیت فرزند باید از دوران تجرد والدین باشد.

به گزارش گلستان24؛فاطمه مدرسی،معاون تربیتی فرهنگی دختران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان گلستاندر گفت و گو با  خبرنگار گلستان ۲۴ گفت:  بهترین زمان شروع تربیت فرزند به انتخاب همسر بر می گردد.

او ادامه داد: دختران و پسران پیش و بیش از اینکه به انتخاب همسر و معیارهای آن بیندیشند باید به تربیت فرزندان آینده شان و صفات و رفتارهایی که از همسر آینده شان به فرزندشان منتقل خواهد شد بیندیشند.

مدرسی خاطرنشان کرد: آن ها باید شیوه صحیح تربیت را پیش از اینکه ازدواج کنند در سنین نوجوانی ،که سن مسئولیت پذیری است بیاموزند.

او با تاکید به اهمیت دوران نوجوانی  اظهار کرد :جوانان در این دوران ،‌عفت و تقوا پیشه کنند و صالح باشند تا بتوانند فرزندان صالحی به دنیا بیاورند.

معاون تربیتی فرهنگی دختران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان گلستان ، افزود:هنگام انتخاب همسر به چند نسل قبل او توجه کنند به شغل او و حلال بودن لقمه ای که به همسر آینده اش خواهد خوراند توجه کنند.

مدرسی به اهمیت لقمه حلال در تربیت فرزند تاکید کرد و افزود:حلال زادگی و حلال لقمگی دو عامل مهم در سعادت و شقاوت انسانهاست.

همچنان که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا علت بی توجه ی سپاه عمرسعد به نصایحشان را حرام لقمگی آنان بیان می کنند.

او  با اشاره به اذعان علم غرب  به اثرات حرام زادگی بر روان و شخصیت افراد،بیان کرد: طبق تحقیقات آن ها  اغلب جنایتکاران و خلافکاران در جوامع غربی از حرام زادگان هستند. 

این فعال فرهنگی در بیان مصادیقی  از اعمال استکبار گفت :آن ها با ترویج فساد و فحشا و عادی سازی زنا از طریق نفوذ رسانه ها و تغییر سبک زندگی مردم جهان دنبال تغیبر حلال زادگی و تغییر حلال لقمگی با ترویج ربا هستند.

 مدرسی ادامه داد :به این مسائل کم توجهی می شود و سپس از مدرسه و دانشگاه و جامعه توقع داریم فرزندانمان را صحیح تربیت کنند.

او با اشاره به نقش دولت ها در این موضوع گفت :اگر دولتها  برای آموزش نوجوانان و آماده سازی آنان برای مسئولیت پذیری و پدرومادر شدن هزینه کنند بسیاری از هزینه های بعدی ایشان نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار