حسینی ایزدی از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی استان می گوید:

سید علی نقی حسینی ایزدی، فعال فرهنگی در اتحادیه دانش آموزی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که خط مقدم ما مدارس هستند و عمده فعالیت ما در این حوزه انجام می شود، می گوید:

مدارس، خط مقدم ما هستند

سید علی نقی  حسینی ایزدی، فعال فرهنگی در اتحادیه دانش آموزی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که خط مقدم ما مدارس هستند و عمده فعالیت ما در این حوزه انجام می شود، می گوید:

 

وی درباره فعالیت های اتحادیه دانش آموزی مدارس استان، در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی می گوید: ما یک سری فعالیت های ثابت داریم. هیات انصارالمهدی، که یک هیات دانش آموزی است و برنامه های آن صبح ها قبل از صبحگاه در مدرسه انجام می شود. فعالیت وبلاگ نویسی در فضای مجازی هم از دیگر این فعالیت هاست. دانش آموزان گزارش برنامه های خود را از این طریق منتشر می کنند و می توانند با یکدیگر در این وبلاگ ها مشورت کنند. در حوزه وبلاگ نویسی مسابقاتی هم برگزار می شود که اخیرا هم مسابقه وبلاگ نویسی دانش آموز قرآنی را برگزار کردیم. در این فضا بیشتر گزارش دادن بچه ها مد نظر ماست تا مدارس مختلف از فعالیت های یکدیگر مطلع شوند و ارتباط کاری بین اعضای مدارس مختلف شکل بگیرد.

حسینی ایزدی در ادامه درباره دیگر فعالیت های این اتحادیه می گوید: فعالیت های دیگر ما توسط هیات مرکزی است که در مدارس برگزار می شود. به این معنا که هر انجمن اسلامی باید در هفته این جلسه را برگزار کند. فعالیت هیات مرکزی ، در بحث تشکیلاتی مدرسه است. جلسه با کادر دبیرستان نیز هر چهل و پنج روز یک بار، توسط مسئول انجمن با حضور مدیر مدرسه و معاون پرورشی برگزار می شود. در این جلسه دانش آموزان مطالبات و انتقادات خود نسبت به برنامه ها و همچنین برنامه چهل و پنج روز آینده را با کادر آموزش گاه در میان می گذارند.

اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان

این فعال فرهنگی، یکی دیگر از برنامه هایی که در اولویت اتحادیه دانش آموزی استان است را، بحث همکلاسی آسمانی نام می برد و می گوید:  همکلاسی آسمانی برنامه های مربوط به شهدای دانش آموز است . ما اخیرا طرح شهدای دانش آموز را برای انجمن ها ارسال کردیم. این طرح شامل برنامه های کم هزینه و ساده برای نگه داشتن یاد شهدا ، الگو برداری از آنان و ایجاد انس دانش آموزان با شهدای دانش آموز است.

به گفته حسینی ایزدی، برنامه های علمی هم در برنامه های این اتحادیه گنجانده شده است. وی در این باره می گوید: در بحث برنامه های علمی، برنامه قبلی ما بیشتر در حیطه کلاس های تقویتی بود که با کمک دانش آموزان در مدارس انجام می شد، که نسبتا موفق بود. اما طرحی که اخیرا شروع کردیم که انشاالله برای سال آینده و سال های بعد به صورت جدی پیگیری می کنیم، طرح جامع مطالعه و کتاب خوانی است که شامل ایجاد علاقه نسبت به کتاب و کتاب خوانی، روش های صحیح مطالعه کتاب، معرفی کتاب های مفید و سودمند، معرفی کتب رده سنی نوجوانان و مواردی از این قبیل است. یکی از برنامه های این طرح این است که مدارسی که کتابخانه ندارند، توسط دانش آموزان انجمن اسلامی، یک کتابخانه در آن جا تاسیس شود و یا مدارسی که مسئول کتابخانه ندارند، تصدی آن کتابخانه با بچه های انجمن اسلامی خواهد بود. در این طرح دانش آموزان با تصدی کتابخانه آشنا می شوند.

وی برنامه دیگر این اتحادیه را برگزاری برنامه های قرآنی می داند و می گوید: برنامه ویژه ما در سال جاری، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی بچه های قرآنی بود. برنامه ما برای سال آینده، تقویت این موضوع است. یکی از کارهایی که در همین مسابقه وبلاگ نویسی، جدا از آموزش سبک زندگی و مفاهیم قرآنی، ارائه طرح قرآنی قابل اجرا توسط خود دانش آموزان بود. هدف ما این بود که با برگزاری این مسابقه، بچه ها را در مباحث قرآنی که در مدرسه قابل اجرا است، فعال کنیم.

اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان

 حسینی ایزدی با بیان این که ما در اتحادیه دانش آموزی استان، یک سری برنامه های فوق برنامه هم داریم، ادامه می دهد: اردوهای تفریحی، اختصاص ساعاتی به ورزش مخصوصا ورزش فوتبال و استخر که به صورت قرارگاهی و شهرستانی برگزار می شود، از این دسته هستند.

حسینی ایزدی می گوید برنامه های مناسبتی هم جزئی از برنامه های اتحادیه دانش آموزی در طول سال است. وی ادامه می دهد: بحث سیزده آبان که خیلی مورد تاکید ماست. دهه فجر، که امسال قریب به پنجاه مدرسه در سطح استان، نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار کردند. مراسم شب های قدر و ایام ماه مبارک رمضان است. ما هر سال در شهر های مختلف، برگزاری شب های احیا را داریم که توسط هیات انصارالمهدی انجام می شود. ایام دهه محرم است که به ویژه هیات های مدرسه ای ما در این ایام بسیار فعال هستند. نیمه شعبان  ، ایام فاطمیه ، برنامه های هفته معلم هم از دیگر مراسم انجمن اسلامی است. برنامه های مناسبتی ما، چاشنی کار است و برای جذب بیشتر عموم دانش آموزان و معرفی انجمن های اسلامی در سطح شهر های است.

اتحادیه دانش آموزی، در سال فرهنگ و اقتصاد در بحث اقتصاد مقاومتی نیز، فعالیت کرده است. حسینی ایزدی در توضیح این برنامه ها می گوید:  فعالیت وبلاگ نویسی و اختصاص بخش هایی از نمایشگاه مدرسه انقلاب به این موضوع، از فعالیت عمده انجمن های اسلامی بود. در جلسات قرارگاه که برای هیات های مذهبی برگزار می شود، مباحثی پیرامون اقتصاد مقاومتی مطرح شده است و همچنین بحث و تبادل نظر در این مورد، صورت گفته است.

اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان

وی از برنامه های اتحادیه دانش آموزی استان در سال 94 می گوید. او ادامه می دهد: انشاالله برنامه ما برای سال آینده این است که به تقویت فعالیت های خود به ویژه مباحثی که کمتر به آن پرداخته ایم بپردازیم. یکی از برنامه های ما این است که در فعالیت های قرآنی جدی تر کار کنیم. همچنین مبحث طرح جامع مطالعه کتاب، از طرح های عملیاتی ویژه ما در سال 94 است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار