رئیس نظام پزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: ایجاد دانشکده های پیراپزشکی، پزشکی و پرستاری نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

نیاز ۳۰ میلیارد تومانی برای ایجاد دانشکده‌های پزشکی و پرستاری در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سلیمان علاقی ظهر امروز در دیدار پزشکان با امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: برای ایجاد دانشکده و یا دانشگاه پیراپزشکی، پزشکی و پرستاری نیاز به وجود زیرساخت‌ها در داخل بیمارستان هستیم که پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

وی افزود: برای احداث و ایجاد دانشگاه رشته‌های پزشکی، پرستاری و غیره نیز حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که خیرین خوب شهرستان گنبدکاووس آمادگی پرداخت آن را دارند.

رئیس نظام پزشکی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: ما حتی این آمادگی را داریم که در مرحله نخست دانشکده پیراپزشکی و پرستاری را در شهرستان راه‌اندازی کنیم تا بقیه رشته‌های پزشکی نیز افزوده شود.

وی گفت: در حال حاضر جوانان نظام وظیفه برای معاینات پزشکی باید مسافت طولانی را طی کرده و به مرکز استان بروند در صورتیکه چنین مکان و امکاناتی در گنبدکاووس به مرکزیت شرق استان وجود دارد و سال‌های قبل چنین خدماتی در گنبدکاووس انجام شد.

همچنین حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان نیز اظهارداشت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در شهرستان باید مراکز آموزش عالی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی ارتقاء یابد.

وی افزود: برای رسیدن به مقصود و هدف سازنده خود باید مطالبه‌گری و پیگیری جدی داشت و بنده اعتقاد دارم مطالبه‌گری برای هر کاری معجزه خواهد کرد.

امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: شرق استان گلستان از لحاظ وسعت و جمعیت به اندازه استان سمنان است که در حال حاضر در این استان چند دانشگاه دولتی، آزاد و بین‌المللی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد. بنابراین لازم است با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان چنین مراکزی در گنبدکاووس به عنوان مرکز شرق استان گلستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس نیاز به ایجاد مراکز عالی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دارد، تاکید کرد: در کشور قریب به 30 شهرستان ویژه وجود دارد که همه از امکانات مراکز آموزش عالی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برخوردارند.

‌ترابی گفت: اگر مردم شهرستان پیگیر و مطالبه‌گر نیازهای خود باشند، حتما مسئولان ارشد هم به این خواسته‌های بحق توجه خواهند کرد و هم اینکه بودجه مورد نیاز را تخصیص می‌دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار