به میزبانی استان گلستان:

این همایش با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات جامعه‌المصطفی العالمیه واحد گرگان در حال برگزاری است.

همایش ملی نقش رسانه‌ای بیداری و شنیداری در تبیین اسلام آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت‌الاسلام علی عباسی در حاشیه همایش ملی نقش رسانه‌ای بیداری و شنیداری در تبیین اسلام در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: همایش ملی نقش رسانه‌ای بیداری و شنیداری در تبیین اسلام با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات جامعه‌المصطفی العالمیه واحد گرگان در حال برگزاری است.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز روزگار ما حضور چشمگیر و تعیین‌کننده رسانه‌های جمعیی است به ویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری در عرصه زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دین به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های فرهنگ نمی‌تواند از این ابزارها بی‌بهره بماند، ابراز کرد: این ادعا که رسانه‌های جدید محصول دنیای مدرن هستند از این رو اصولا نمی‌توانند در خدمت انتقال پیام دین و سنت قرار بگیرند سخن دقیقی نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: گرچه رسانه‌های نو نمی‌توانند و نباید جایگزین ابزارهای سنتی و تبلیغی قرار بگیرند ولی ظرفیت‌های گسترده‌ای را فراروی نشر دین قرار دادند و توانستند در نقطه مقابل دین به عنوان ابزاری کارا به کار گرفته شوند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان اظهار کرد: نحوه ارتباط و تعامل دین و رسانه یک موضوع مهم و درخور توجه در حوزه مطالعات اجتماعی و دین‌پژوهی جدید به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار