استاندار گلستان گفت: با توجه به مشکلات کم‌آبی در استان، تغییر الگوی کشت و حذف محصولات آب‌بر ضروری است.

تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به کم‌آبی ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدمناف هاشمی صبح امروز در جلسه توانمندسازی مروجان بخش کشاورزی که با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، اظهارداشت: تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب و ظرفیت های استان ضروری است و البته این اقدام باید با تکیه بر نگاه کارشناسانه صورت گیرد.

وی افزود: تغییر الگوی کشت باید با نگاه تحقیقاتی صورت گیرد و در این راه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نقش پررنگی دارد.

هاشمی تاکید کرد: کشت محصولاتی نظیر برنج در استان گلستان آسیب‌های فراوانی را به منابع آبی و خاکی وارد می‌آورد و باید تلاش کنیم با ایجاد صرفه اقتصادی برای کشاورزان، محصولی دیگر را جایگزین آن کنیم.

اسکندر زند، معاون وزیر جهادکشاورزی نیز در این جلسه اظهارداشت: اولویت جهاد کشاورزی توانمند کردن کشاورزان است که تاکنون این طرح موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما افزایش دانش ومهارت و توانمند کردن کشاورزان است که این طرح را با کمک مروجان بخش کشاورزی در حال انجام است.

زند بیان داشت: ما در قالب اجرای طرح‌های تحقیقاتی آموزش‌های فنی را از طریق مروجان به کشاورزان انتقال می‌دهیم.

وی تاکید کرد: امروز اولویت اصلی ما برطرف کردن نیاز کشاورزان و افزایش دانش فنی آنهاست که این کار در حال انجام است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج� کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: انتظار ما از محققان و مروجان بخش کشاورزی این است که نیاز هر استان را دربخش انتقال یافته‌ها شناسایی کنند� وروی آنها کار شود تا از نظر کمی و کیفی رشد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز انتقال دانش به‌روز بخش کشاورزی از مروجان به کشاورزان بسیار مهم است که باید بر روی این موضوع کار کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار