مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان:

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: اطلاعات درست رسانه می‌تواند جامعه را با اخلاق دینی پیوند دهد.

اطلاعات درست رسانه می‌تواند جامعه را با اخلاق دینی پیوند دهد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ بهرام عبدالحسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: نقش رسانه در ارائه اطلاعات درست بسیار مهم و بااهمیت است به طوری که می‌تواند جامعه را با اخلاق دینی پیوند دهد.

وی با بیان اینکه اطلاعات درست رسانه می‌تواند جامعه را با اخلاق دینی پیوند دهد، تصریح کرد: ارائه اطلاعات درست از اندیشه‌ها و اعتقادات دینی از سوی رسانه‌ها می‌تواند جامعه را هر چه بیشتر با آرمان‌ها و اخلاق دینی آشنا کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان با اشاره به اینکه ارائه اطلاعات غلط و نادرست از این اندیشه‌ها جامعه را فرسنگ‌ها از این اخلاق و آرمان دور می‌کند، افزود: همانطوری که ارائه اطلاعات غلط و نادرست از این اندیشه‌ها جامعه را فرسنگ‌ها از این اخلاق و آرمان دور می‌گرداند و افراد را به قهقرا می‌کشاند با این حساب نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری به نسبت ضریب نفوذشان در بین مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالحسینی با بیان اینکه رسانه ها در تبلیغ اندیشه‌های درست اجتماعی و اخلاقی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: رویکرد این رسانه ها در تبلیغ اندیشه‌های درست اجتماعی و اخلاقی در جامعه دینی الزاما باید با شناخت از مفهوم جامعه دینی و عمق اندیشه‌های برخاسته از آن باشد تا به خرافه گرایی و ترویج اندیشه های قشری و سطحی ختم نشود و جامعه را از این منظر گرفتار بحران نسازد.

وی از رادیو و تلویزیون همانند دانشگاهی بزرگ یاد کرد و گفت: رادیو و تلویزیون همانند دانشگاهی بزرگ بر تمامی ابعاد زندگی انسان حتی در اوقات فراغت و هنگامی که به عنوان سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد تاثیر می‌گذارد.

عضو هیئت علمی همایش ملی نقش رسانه‌های دیداری- شنیداری در تبیین دین اسلام بیان کرد: رادیو و تلویزیون از آنجایی که نسبت به سایر مراکز آموزشی از قبیل مدرسه و دانشگاه از گستردگی زمانی و مکانی بیشتری برخوردار است بنابراین ضروری است با استفاده از آراء و نظرات نخبگان و فرهیختگان علوم اسلامی از این ویژگی منحصر به فرد در راستای نشر و تبیین آموزه های دینی بهره کافی را ببرد.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه باید در سایه تعامل و همکاری برای تحقق اهداف تلاش شود، اذعان کرد: برگزاری این همایش کمک بسیاری به تحقق اهداف مورد نظر و ذکر شده خواهد داشت و همه باید در سایه تعامل و همکاری برای تحقق این اهداف تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار