تا ظهر امروز

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: سامانه ناپایدار بارشی تا ظهر امروز در گلستان فعال است

سامانه ناپایدار بارشی در گلستان فعال است
به گزارش گلستان 24 ؛ محمد بلبلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم تا ظهر امروز سامانه ناپایدار بارشی در گلستان فعال باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سامانه نایدار تا ظهر امروز در سطح استان گلستان فعال خواهد بود انتظار می‌رود که امروز شاهد ابرناکی آسمان و گاهی شاهد وزش باد نسبتا شدید و بارندگی پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

*ایجاد بارندگی‌های رگباری در برخی نقاط استان گلستان/ آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد استان گلستان دور از انتظار نیست

کارشناس هواشناسی استان گلستان از تقویت سامانه بارشی در سطح استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: از ظهر امروز در سطح استان گلستان انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی شاهد ایجاد رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و گاهی در برخی نقاط گلستان وزش باد نسبتا شدید در سطح زمین باشیم.

بلبلی با بیات اینکه انتظار داریم در نواحی کوهستانی استان گلستان شاهد بارش برف و باران باشیم، خاطرنشان کرد: از ظهر امروز انتظار داریم شاهد مواج شدن دریا، در نواحی کوهستانی بارش برف و باران و همچنین در برخی نقاط استان گلستان شاهد مه غلیظ و کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان گلستان باشیم.

وی از ایجاد آبگرفتگی در برخی نقاط استان گلستان خبر داد و اذعان کرد: با توجه به وقوع بارندگی‌های رگباری در برخی نقاط استان گلستان آبگرفتگی برخی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد استان گلستان دور از انتظار نیست.

* سامانه سرد و بارشی روز سه‌شنبه گلستان را ترک می‌کند

کارشناس هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی روز سه‌شنبه گلستان را ترک می‌کند، یادآور شد: سامانه ناپایدار سرد و بارشی به تدریج از روز سه‌شنبه از فراز استان گلستان عبور خواهد کرد.

بلبلی با بیان اینکه رطوبت نسبی شهرستان گرگان ۹۴ درصد گزارش شده است، ابراز کرد: در حال حاضر آسمان شهرستان گرگان ابری گزارش شده است و رطوبت نسبی ۹۴ درصد، جهت وزش باد جنوب غربی و سرعت باد ۶ متر بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهرستان گرگان ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است، خاطرنشان کرد:صبح امروز دمای هوای شهرستان گرگان ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است.

کارشناس هواشناسی استان گلستان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نوسان دمای مرکز گرگان به ۱۳ لغایت ۱۸ درجه سانتیگراد بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار