سرلشکر باقری در اجلاس فرماندهان دریایی حاشیه اقیانوس هند در تهران:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه سر تسلیم در مقابل امریکا و متحدانش فرود نیاورده و نخواهد آورد و با اتکا به توان خود، دست برادری به سوی همسایگان دراز کرده است.

نظام سنتی دوقطبی در جهان فروپاشیده است/ جمهوری اسلامی ایران سر تسلیم در مقابل امریکا و متحدانش فرود نمی‌آورد

به گزارش گلستان 24 ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در افتتاحیه اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران اظهار داشت: بدون تردید نظام سنتی دوقطبی در جهان فروپاشیده و قدرتهای جدیدی در غرب و شرق سر برآورده اند.

وی افزود: البته برخی قدرتها و بازیگران منطقه ای واقعیات نوین جهان را برنمی‌تابند و متاسفانه هیچ منقطه ای از جهان از آسیبها در امان نیست.

باقری ادامه داد: امریکا و برخی قدرتها با اعزام واحدهای نظامی به مناطق مختلف و بکارگیری ادبیات زور، بی نظمی را در جهان گسترش می دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امریکا با حمایت از داعش، بخش بزرگی از غرب آسیا را دچار بحران کرده و زمینه آواره شدن و کشته شدن را فراهم آورده است.

سرلشکر باقری حمله اخیر هوایی امریکا و متحدانش به سوریه را مصداق بارز رفتار غیرقانونی دانست و گفت: آنان با صدور تسلیحات به کشورهای مختلف منطقه از جمله عربستان، زمینه ایجاد جنگ را فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه سر تسلیم در مقابل امریکا و متحدانش فرود نیاورده و نخواهد آورد و با اتکا به توان خود، دست برادری به سوی همسایگان دراز کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ویژگی های اقیانوس هند باعث شده تا این منطقه از جهان، اثرگذار بوده و این اثرگذاری فراتر از همین منطقه باشد، گفت: هرگونه تغییر در شرایط امنیتی در اقیانوس هند رابطه مستقیم امنیتی با امنیت مناطق دیگر جهان دارد.

سرلشکر باقری افزود: نیروهای مسلح کشور ما بعنوان کشوری پیشرو در مقابله با تروریسم، آماده است تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

وی با اشاره به اعزام 51 ناوگروه از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس هند برای مقابله با دزدان دریایی و ناامنی دریایی، اظهار داشت: این در حالیست که حضور گسترده واحدهای نظامی برخی قدرتهای بزرگ و مداخلات آنها در منطقه اقیانوس هند، باعث ایجاد ناامنی بوده که نمونه بارز این ناامنی‌ها، بمباران گسترده مردم یمن است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار