سید محمد دهنوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان:

از این نامه می توان به عنوان حرکتی که می تواند تاریخ را عوض کند و سرنوشت بشریت را تغییر دهد، یاد کرد. وظیفه و رسالت ما جوانان آن است که در مقابل این پیام تاریخی آرام ننشینیم و سکوت نکنیم. حرکت های خودجوش مردمی در تبیین، باز نشرو رساندن این پیام به هم سن و سال های خودمان در تمام دنیا تلاش کنیم.این پیام جدای این که خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی است، یک رسالتی هم روی دوش جوانان ایران اسلامی دارد و آن رسالت حساسیت مسئولیت ما در این برهه از تاریخ است

نامه حضرت آقا میتواند سرنوشت بشریت را تغییر دهد/ رسالت ما این است که سکوت نکنیم

سید محمد دهنوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ، سبک جدیدی از انقلاب اسلامی ، اسلام و قرآن برای همه کسانی که شایداز لحاظ فکری با این موضوعات فاصله داشته باشند، در تمام دنیا باز کرده است، افزود:  نامه حضرت آقا در این برهه زمانی و تاکیدات ایشان بر پیچ تاریخی انقلابی و دغدغه های ایشان در این حوزه نشان از همه گیر شدن و فراگیر شدن گفتمان اسلام ناب محمدی است که دغدغه امام خمینی (ره)به عنوان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران نیز بود. در جلد 21 و 22 صحیفه امام (ره) از واژه اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی نام برده اند.

ttttttttt

دهونی با بیان این که اتفاقاتی در عالم در حال وقوع است، ادامه داد:  نگارش این نامه قریب الوقوع بودن آن پیچ تاریخی را نشان می دهد. خیلی از رسانه های غربی و برخی از رسانه های کشور های هم جوار تلاش کردند با انعاس خبر فوت ملک عبدالله، از نشر و باز نشر این پیام تاریخی، جلوی این جریان رسانه ای را بگیرند. اما این پیام متقن، به موقع ، با ظرافت خاص ، با ادبیات مهربانانه و نگاه به جوانان، که مد نظر حضرت امام (ره) بود که فرمودند: رزمنده های ما امروز در گهواره هایشان هستند، همراه بود. حضرت آقا با اشاره امام گونه خطاب به جوانان جهان و همه کسانی که فطرت آگاه و بیدار دارند، به اسلام دعوت می کنند و آن اسلامی که امروز  از طریق کشور هایی همچون آمریکا، انگلیس، ایادی کفر و استکبار و صهیونیسم در مقابل اسلام ناب محمدی قرار گرفته را به دنیا معرفی می کنند.

87987

فعال فرهنگی شهرستان گرگان همچنین معتقد است از این نامه می توان به عنوان حرکتی که می تواند تاریخ را عوض کند و سرنوشت بشریت را تغییر دهد، یاد کرد. وی می گوید: وظیفه و رسالت ما جوانان که در حوزه فرهنگ کار می کنیم و بعضا ادعا داریم که در حوزه فرهنگ اثر گذار هستیم آن است که در مقابل این پیام تاریخی آرام ننشینیم و سکوت نکنیم. با حرکت های خودجوش مردمی در تبیین، باز نشرو رساندن این پیام به هم سن و سال های خودمان در تمام دنیا تلاش کنیم. این تلاش گاهی می تواند با فطرت آگاه و بیدار جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی در درون، و گاهی با ایجاد کمپین های مردمی و خودجوش در شبکه های اجتماعی اتفاق بیافتد. اگرچه این پیام یک بعد و دعوت بیرونی و نگاه به بیرون و جوانان همه دنیا دارد، یک بعد درونی و درون ساز در تقویت استحکامات درونی نظام اسلامی هم هست. این پیام جدای این که خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی است، یک رسالتی هم روی دوش جوانان ایران اسلامی دارد و آن رسالت حساسیت مسئولیت ما در این برهه از تاریخ است. ماهایی که در انقلاب اسلامی زندگی می کنیم و پیام اسلام، انقلاب، آزادی، عدالت و آزادی خواهی به راحتی به گوش ما رسیده و در سرزمینی زندگی می کنیم که حکومتش حکومت الله است. این موضوع سنگینی این رسالت بزرگ را می رساند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار