شهردار گنبدکاووس از افزایش 16.2 درصدی میزان اعتبارات در این شهرستان خبر داد و گفت: اعتبار مصوبه سال 1396 بالغ بر 473 میلیارد ریال بود که با تلاش همکاران ما در شهرداری گنبدکاووس و مساعدت مردم خوب این شهرستان بالغ بر 550 میلیارد ریال محقق شد.

 افزایش 16.2 درصدی اعتبارات در گنبدکاووس / آخوندی: بیش از 80 درصد مصوبات در گنبدکاووس اجرایی شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شهرستان گنبدکاووس دارای جمعیتی بالغ بر 168 هزار نفر است که این شهرستان وسعتی حدود 3 هزار هکتار را به خود اختصاص داده است.

یکی از عمده فعالیت‌هایی که شهرداری شهرستان گنبدکاووس در سال 1396 انجام داد، راه‌اندازی کارخانه‌ آسفالت در سال 1396 بود که این کارخانه با ظرفیت تولید 120 تن بر ساعت فعالیت می‌کند و علاوه بر تامین نیاز شهرداری گنبدکاووس قادر است آسفالت مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های شرق استان را نیز تامین کند.

زیرسازی معابر و طراحی و اجرایی کردن پل عابر پیاده برای اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس از دیگر اقداماتی است که توسط شهرداری صورت گرفته است.

یکی از شهروندان شهرستان گنبدکاووس در راستای فضاسازی شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه شهرستان گنبدکاووس از فضاسازی مناسبی برخوردار نیست و شهرداری در این زمینه یک مقدار ضعیف عمل کرده است و انتظار داریم که شهردار به این مسئله به طور جدی بپردازد و همچنین سطل‌های باکس زباله در سطح شهر بسیار کم است.

شهروند دیگری از باز نبودن بلوار جهاد شهرستان گنبدکاووس گلایه کرد و گفت: قسمت ورودی از خیابان خیام به سمت بلوار جهاد بسته است و اتومبیل‌هایی که می‌خواهند از بلوار عبور کنند حتما باید از خیابان اصلی بگذرند اگر ممکن است شهرداری این بلوار را باز کند تا تردد راحت‌تر صورت گیرد.

شهروندی دیگر از وجود متکدیان خیابانی در سطح شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: گداهایی که در سطح شهر مشغول گدایی کردن هستند باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند زیرا جلوه خوبی به شهر نمی‌دهد لطفا شهردار پیگیری کند.

شهردار گنبدکاووس در راستای فضاسازی شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس در راستای فضاسازی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است که کافی نیست و قطعا به تلاش‌های بیشتری نیاز دارد که در در اسفندماه سال 1396 حدود 15 هزار اصله نهال در سطح شهرستان کاشته شد و علاوه بر آن 4 هزار اصله نهال برای غرس به شهروندان به طور رایگان توزیع کردیم.

طعنه‌گنبدی ابراز کرد: 3 هزار نهال در پارک جنگلی دست‌کاشت واقع در «داشلی‌برون» گنبدکاووس است غرس شد و انواع نهال‌های چنار، اکالیپتوس و غیره کاشته شد.

شهردار گنبدکاووس در خصوص باکس‌های زباله گفت: از زمانی که پُست شهردار را پذیرفتم حدود 270 باکس زباله در نقاط مختلف شهر گنبدکاووس تعبیه شده است مردم باید از باکس‌هایی که در سطح شهر تعبیه شده نهایت استفاده را ببرند و کار خوبی که در زمینه زباله در سطح شهر انجام دادیم این است که تفکیک از مبدا را به عنوان پایلوت در دو ناحیه شمال غربی و جنوب شرقی شهرستان گنبدکاووس آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: شهرستان گنبد کاووس را به چهار ناحیه تقسیم کردیم که اکنون تفکیک از مبدا زباله‌ها در دو ناحیه شهرستان گنبدکاووس صورت گرفته است.

شهردار گنبدکاووس در خصوص بلوار جهاد گفت: از خیابان خیام جنوبی به سمت جهاد بلوار ممتد است که گاها برای روان‌سازی ترافیک معمولا در هر بریدگی نمی‌توانیم بلوار را باز کنیم که این کار برای روان‌سازی ترافیک است که صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند از میدان 17 شهریور دور بزنند و مسیر خودشان را ادامه دهند.

شهردار گنبدکاووس با بیان اینکه شهر گنبدکاووس با جمعیت 168 هزار نفر است، تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای وسعتی حدود 3 هزار هکتار است.

طعنه‌گنبدی افزود: اعتبار مصوبه سال 1396 بالغ بر 473 میلیارد ریال بود که با تلاش همکاران ما در شهرداری گنبدکاووس و مساعدت مردم خوب این شهرستان بالغ بر 550 میلیارد ریال محقق شد.

وی با بیان اینکه در سال 1396 حدود 16.2 درصد افزایش درآمد بودجه داشتیم، ابراز کرد: این بودجه نسبت به مبلغی که مصوب و پیش‌بینی شده بود حدود 1.2 درصد افزایش پیدا کرده است.

شهردار گنبدکاووس اذعان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده ما در سال 1397 بالغ بر 610 میلیارد ریال است که از این مقدار حدود 54 درصد معادل 330 میلیارد ریال سهم بودجه عمرانی است و حدود 4 درصد وام معادل 280 میلیارد ریال سهم بودجه جاری است.

شهردار گنبدکاووس اظهار کرد: طراحی و اجرای پل عابرپیاده برای اهل سنت را داشتیم در رودخانه گرگان‌رود با مشارکت خیر بومی شهرستان گنبدکاووس انجام شد که تقریبا به مشارکت شهرداری با خیر به طور 50 در 50 است و امیدواریم تا قبل از ایام مبارک ماه رمضان این پل افتتاح شود.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس ابراز کرد: شورای شهر گنبدکاووس از ابتدا به عنوان یک شورای بسیار متحد و تخصصی تشکیل شد ما از روز نخست در شورای شهر گنبدکاووس حتی یک ساعت شهرداری گنبدکاووس را مطل مدیر یا شهردار نکردیم در همان شب نخست شهردار منتخب خود را معرفی کردیم و از آن به بعد نیز به جد و به طور شبانه‌روزی پای کار هستیم.

آخوندی تصریح کرد: بیش از 150 جلسه تاکنون در شورای شهر گنبدکاووس تشکیل شده است که بالغ بر 800 مصوبه داشتیم و بیش از 80 لغایت 90 درصد مصوبات در شهرستان گنبدکاووس اجرایی شد.

وی در خصوص بسته بودن انتهای خیابان خیام به بلوار جهاد و ادامه آن به داخل کمربندی افزود: در گذشته قبل از اینکه بلوار جهاد در آن مکان احداث شود خیابان باز بود تا اینکه شهرک جهاد ساخته شد مردم منتظرند که این بلوار باز شود ولی از خیابان خیام و خیابان حافظ 100 متر فاصله است و در این فاصله دوربرگردان وجود دارد و مردم می‌توانند از این دوربرگردان برای ادامه مسیر خود استفاده کنند.

آخوندی در خصوص متکدیان شهری گفت: شهرستان گنبدکاووس مرکز شهرهای همجوار شرق استان گلستان است علاوه بر جمعیت داخل شهر ما بعضا بسیاری از تجار، کسبه و مردم برای خرید به این شهر مسافرت می‌کنند و جمعیتی بیش از 200 هزار نفر در برخی روزها به این شهر شاهد هستیم.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس گفت: اغلب این متکدیان که در سطح شهرستان گنبدکاووس وجود دارند از شهرهای دیگر و یا احیانا از استان‌های دیگری به شهرستان گنبدکاووس می‌آیند و ما چندین بار اقدام به جمع‌آوری متکدیان کردیم وخوشبختانه وضعیت خیلی بهتر از گذشته است و برای نگهداری از متکدیان نیاز به همت چندین دستگاه اجرایی داریم که انشاالله این هماهنگی در فرمانداری شهرستان انجام می‌شود و متعاقب آن فعالیت‌های بسیار خوبی انشاالله صورت خواهد گرفت.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار