سرما، گرسنگی و کمبود مواد غذایی در بالادست باعت سرازیر شدن چند قلاده گرگ به مناطق پایین دست و حمله به یک دامداری در روستای نوچمن گرگان و تلف شدن چند راس گوسفند گردید.

حمله گرگها به گوسفندان یک دامداری در روستای نوچمن گرگان

 به گزارش گلستان24،  با گزارش به مامورین یگان حفاظت محیط زیست گرگان مبنی بر اینکه چند قلاده گرگ در روستای نوچمن به دام های یک دامدار حمله ور شدند، موضوع بررسی و مشخص شد که چند گرگ به دلیل بارش سنگین برف هفته گذشته، گرسنگی و کمبود مواد غذایی در بالا دست به حاشیه روستا ورود پیدا کرده و وارد آغل گوسفندان شده و تعداد چهار راس دام را تلف کرده اند.

طبق گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان این دومین بار در سال 1394 است که گرگ ها به دام های روستای نوچمن حمله می کنند.


نوچمن روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان در استان گلستان است که در دهستان روشن آباد قرار داشته و افزون بر یکهزار نفر جمعیت دارد.


با سرد شدن هوا و بارش برف، حیوانات و پرندگان از محل زیست خود خارج شده و به دنبال غذا و یافتن سرپناه به حاشیه روستاها نزدیک می شوند.


اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان پیش از این از مردم استان خواسته بود که با توجه به برودت هوا، حیات وحش را که از روی اجبار برای یافتن غذا و علوفه به حاشیه سکونتگاه ها روی می آورند، حمایت و حفاظت کنند.


استان گلستان با افزون بر21 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای اقلیم متفاوت شامل دریا، جنگل، دشت، کوهستان، بیابان و کویر بوده و از تنوع بالای گونه های گیاهی و جانوری برخوردار است. 


نمونه بارز تنوع جانوری در استان گلستان را در پارک ملی گلستان با وسعت 92 هزار هکتار می توان مشاهده کرد که 69 گونه پستاندار، 150 گونه پرنده، 3 گونه دوزیست و 24 گونه خزندگان شناسایی شده در آن زیست می کنند. 


از جذاب ترین جانوران بزرگ پارک ملی گلستان می توان پلنگ، خرس، مرال، بز وحشی، شوکا و گراز و از پرندگان زیبای آن مانند هما، دال، عقاب، کبوتر جنگلی و انواع دارکوب ها نام برد. 


پارک ملی گلستان در منتهی الیه شرق استان گلستان و در همسایگی استان های خراسان شمالی و سمنان قرار دارد. 
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت است که 49 درصد آن در مناطق روستایی زندگی می کنند. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار