طی مراسمی در صحن شورای شهر گرگان؛

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری گرگان در سال ۱۳۹۷ ابلاغ شد که از این میزان ۱۰۸ میلیارد تومان برای اعتبارات جاری و ۱۴۸ میلیارد تومان بودجه شهرداری گرگان برای برنامه‎های عمرانی است.

بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان ابلاغ شد

به گزارش گلستان ما ؛ فائزه عبدالهی در مراسم ابلاغ بودجه سال 1397 شهرداری گرگان و سازمان‎های تابعه اظهار داشت: براساس اسناد بالا دستی تلاش کردیم که برنامه بودجه سال 1397 تهیه شود و در نشست‎هایی که با شهردار داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با برنامه‎ریزی می‎توانیم کاهش هزینه را با ارائه خدمات بهتر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاهی که دولت دارد سعی می‎کنیم بحث‎های مطالعاتی را مورد توجه قرار دهیم تا در تصمیم‎سازی‎ها اقدامات خوبی را در شهر گرگان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: طرح‎ها و پروژه‎های نیمه تمام را در اولویت قرار دادیم و ایمن‎سازی در برابر سوانح از موضوعاتی است که در سال 1397 دنبال می‎کنیم.

کمربندی گرگان اصلاح شود

عبدالهی یادآور شد: بحث ارزش‎نهادن به بافت تاریخی گرگان مورد توجه ما قرار گرفته و در بخش‎هایی از بودجه سال 1397 در نظر گرفته شده است، همه ما نگرانی داریم که در سال 1396، 10 کشته در محور کمربندی داشتیم و درخواست داریم که مجموعه استانداری اعتباراتی که برای کمربندی  در نظر گرفتند را اختصاص دهند.

وی به بودجه شهرداری گرگان اشاره کرد و یادآور شد: 250 میلیارد تومان بودجه در سال 1397 در نظر گرفته شده که 13 میلیارد و 450 میلیون تومان برای سیما و منظر شهری در نظر گرفتیم و 8 میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه برای سازمان فرهنگی و ورزشی و 7 میلیارد تومان برای آتش‎نشانی در نظر گرفته‎ایم.

اختصاص  148 میلیارد تومان برای برنامه‎های عمرانی شهرداری گرگان

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: به عنوان مرکز استان مبلغ بودجه قابل قبول نیست و با کمک مدیران استانی درصدد این هستیم که این بودجه را افزایش دهیم، 108 میلیارد تومان این بودجه برای اعتبارات جاری و 148 میلیارد تومان بودجه شهرداری گرگان برای برنامه‎های عمرانی در نظر گرفته شده است.

ناصر گرزین، عضو شورای شهر گرگان هم ‌در این جلسه اظهار داشت: ‌رسانه‌ها بال توانمندی در اجرای فعالیت‌های شهری بودند و امروز روز تحول در برنامه‌های شهر گرگان در سال 1397 است.

افزایش 13 درصدی بودجه شهر گرگان

وی تصریح کرد: شهروندان گرگانی از ما انتظار دارند که تحول را در سال 1397 احساس کنند و شهر گرگان روز‌به روز برای شهروندان بهتر باشد و این با تلاش و همکاری همه‌جانبه محقق می‌شود.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: در ادامه کار نیازمند این هستیم که مجموعه استانداری پشتیبانی ویژه‌ای داشته باشند تا مشکلات خاصی که در سطح گرگان داریم را برطرف کنیم.

گرزین افزود: ‌بودجه شهر گرگان در سال 1397 نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته اما هنوز از شهرهایی مانند ارومیه عقب است. ‌سرمایه‌گذار می‌ترسد که در شهر گرگان سرمایه‌گذاری کند و نیاز است که به فرهنگ‌سازی شود.

این عضو شورای شهر گرگان به صرف 80 میلیارد تومان اعتبار در کمربندی گرگان اشاره کرد و گفت: ‌این اعتبار باید صرف محلات ما می‌شد و انتظار داریم رئیس شورای شهر گرگان با مکاتبه‌ای این موضوعات را دنبال کند.

گرزین با بیان اینکه راه‌اندازی تله‌کابین گرگان را از سال 1383 مطرح کردیم،‌ یادآور شد: در سال 1397 هستیم اما هنوز موضوع تله‌کابین به‌جایی نرسیده و با گره‌هایی روبه‌رو است که امید داریم در سال جاری به نتایجی برسد.

118 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان گلستان کمک شد

غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه 118 میلیارد تومان برای شهرداری‌های استان اعتبار از محل سازمان همیاری‌ها دریافت کردیم، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد در 2 تا 3 مرحله کمک بودجه در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد : برای 16 شهرداری در سطح استان گلستان اعتباراتی در نظر گرفته‌ایم که تا پایان فروردین پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار