مدیر پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

مدیر اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به پایان کشت پنبه در استان گفت: امسال بیش از ۹ هزار هکتار پنبه در مزارع استان گلستان کشت شد.

پایان کشت پنبه در استان گلستان/ بیش از ۹ هزار هکتار پنبه در استان گلستان کشت شد

به گزارش گلستان24، علی موسی‌خانی درباره میزان کشت پنبه در استان اظهار داشت: امسال پنبه در بیش از 9 هزار و300 هکتار از مزارع استان گلستان کشت شد و کشت این محصول در استان پایان یافته است.

وی گفت: امسال بیش از 10 هزار و300 هکتار قرارداد کشت پنبه بسته شد که به علت کمی بارش باران و کمبود آب سدهای استان گلستان با کاهش کشت مواجه شدیم.

مدیر اداره پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود که امسال در 16 هزار هکتار از مزارع استان 3 رقم گلستان، لطیف و ساجدی کشت شود.

وی گفت: در حال حاضر کشت نشایی در 100 هکتار از مزارع استان گلستان همچنان در حال انجام است.

موسی‌خانی افزود: قیمت خرید تضمینی پنبه امسال بیش از 3196 تومان اعلام شده که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش دارد.

مدیر اداره پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: پارسال در 10 هزار و570 هکتار از زمین‌های گلستان پنبه کشت شد که 23 هزار تن وش برداشت شد .

وی افزود: کشت پنبه از اواخرفروردین در استان آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد و کار برداشت هم از اوایل شهریور آغاز می‌شود.

مدیر اداره پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هرز استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار