هشدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان؛

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: درآخر فروردین سال جاری تنها 23 درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد و اگر مدیریت صحیح منابع آب نباشد، با توجه به خشکسالی های اخیر در تابستان مشکل به وجود می آید.

تنها 23 درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد / مدیریت نشود، تابستان مشکل به وجود می آید

به گزارش گلستان 24 ؛‌ علی نظری در جلسه با حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری و مدیران امورها وادارات منابع آب شهرستان ها اظهارکرد: هر چند در بارش های سال آبی جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش را شاهد هستیم ولی آورد رودخانه های مهم و ظرفیت سدهای استان وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: این موارد مهم باید برای ذینفعان و بهره برداران اطلاع رسانی شود تا در فصل زراعی پیش رو و به ویژه تابستان دچار مشکل نشوند ، هرچند بارش های امسال در فصل زراعی به موقع بود ولی به این معنا نیست که مشکل وجود ندارد و باید صرفه جویی در مصرف منابع آب صورت گیرد.

نظری تصریح کرد: رودخانه گرگان رود 82 درصد و در رودخانه قره سو 74 درصد کاهش آورد را نسبت به دراز مدت شاهد هستیم که نتیجه کاهش بارش ها و برداشت بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی و همچنین خشکسالی های اخیر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه بیان کرد: بهره برداران و ذینفعان ، مشتری و ارباب رجوع شرکت آب منطقه ای هستند و باید بتوانیم در پاسخگویی به آنها ضمن تاکید بر سلامت کار، هم با سرعت و هم با دقت عمل کنیم تا بالاترین میزان رضایت مندی در مردم ایجاد شود.

وی افزود: همه می دانیم آب نداریم و تخصیص آب کشاورزی به اتمام رسیده و باید بتوانیم در این خصوص اطلاع رسانی صحیحی انجام دهیم و البته با کسانی که قانون گریزی می کنند نیزباید قاطعانه برخورد شود چرا که ما وظیفه صیانت و حفظ منابع آبی استان را هم برای حال و هم برای آیندگان به عهده داریم.

گفتنی است، در این جلسه مدیران وکارشناسان امورها و ادارات منابع آب شهرستان ها حوزه ستادی معاونت حفاظت و بهره برداری نیز مسائل و راهکارهای خود را به ویژه در بخش پاسخگویی بهتر و سریع تر به ارباب رجوع در بخش آب زیرزمینی عنوان کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار