عضو سابق شورای شهر تهران:

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بحران‌های یکسال اخیر تهران از زلزله و برف گرفته تا باران و طوفان نشان می‌دهد که مدیریت ضعیفی بر امور شهری سوار است.

گرو کِشی‌های حزبی یکسال است که شورا را از انجام وظایف اصلی اش عقب انداخته/ هیچ کاری تابحال انجام نشده است
به گزارش گلستان ۲۴ ؛  محسن پیرهادی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با راه دانا؛ در خصوص عملکرد اعضای شورای  پنجم اظهار داشت: اولین و مهمترین کار شورای شهر تهران انتخاب شهردار بود؛ اصلاح‌طلبان وقتی در انتخابات شورای شهر پیروز شدند، قبل از آغازِ رسمی، فعالیت‌های خود برای انتخاب شهردار انجام دادند که از میان گزینه‌های مطرح در نهایت به محمدعلی نجفی رسیدند و وی با رای همه 21 عضو شورا، شهردار تهران شد.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از مدت کوتاهی نجفی به هر دلیلی نتوانست کار را ادامه دهد، امروز مقایسه‌ی عملکرد شورای‌شهر با چیزی که قانوناً موظف به آنست، کاملا گویاست که عملکرد شورای اصلاح‌طلب، سیاسی‌کاری و بازیِ قدرت است.

پیرهای با اشاره به اینکه شهردار طبق قانون وظایفی بر عهده دارد و در واقع مجری تصمیمات شورای شهر است و باید پاسخگوی شورا در عمل به تصمیمات و سیاستگذاری‌های آن باشد، گفت: ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مهمترین وظایف اداره شهرداری را مشخص کرده که احداث خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها و باغ‌های عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین وضع شده؛ تنظیف، نگاهداری معابر و نهرهای عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب و قنوات و تامین آب و روشنائی، برآورد و تنظیم بودجه و تنظیم پیشنهاد برنامه‌های ساختمانی و اجرای آن‌ها پس از تصویب شورای شهر؛ صدور پروانه کسب برای اصناف و پیشه‌وران؛ صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌هایی که در سطح شهر ساخته می‌شود و نظایری از این قبیل از جملهٔ این وظایف است.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه بحران‌های یکسال اخیر تهران از زلزله و برف گرفته تا باران و طوفان نشان می‌دهد که مدیریت ضعیفی بر امور شهری سوار است، تصریح کرد: نجفی امتحان خود را در مواقع بحرانی نتوانست به خوبی پس دهد و در حال حاضر نیز شهر بی‌ شهردار است و شهروندان تهرانی شاهد بی‌برنامگی و بلاتکلیفی شهر هستند؛ این بلاتکلیفی مدیریت، حلِ بحران‌ها را دچار چالش ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت اینست که وظیفه‌ی شورای‌شهر، رسیدگی به مسائل مربوط به شکلِ شهر، سامان دادن به مدیریتِ خرد و کلان شهر، برنامه‌ریزی استراتژیک برای توسعهٔ هوشمندِ شهر، کنترل کانال‌های آبرسانی و فاضلاب‌ها و سیستم‌های درونی و زیرساختیِ شهر، وضعیت حمل و نقل عمومی و توسعه‌ٔ منابع انسانی و این قبیل فعالیت‌هاست، نه اظهارنظرهای سیاسی و حزبی در سیاست‌خارجی و حوزه‌ی فرهنگ.

پیرهادی با اشاره به اینکه یکی از معضلات کشور ما در فرهنگ و سیاست، خارج شدن مفاهیم از معانی حقیقیشان است، عنوان کرد: همهٔ مسائل با هم خلط و جابجا شده اند. در مسائل مربوط به فرهنگ برخورد فرهنگی نمی‌شود و در سیاست، سیاسی‌کاری جای پرداختن به مسائل مربوط به منفعت عمومی را گرفته، و در کارهای تخصصی هم مثل مدیریت شهری، سیاسی‌بازی و قدرت‌طلبی و گرو کِشی‌های حزبی یکسال است که شورا را از انجام وظایف اصلی اش عقب انداخته و هیچ کاری تابحال صورت نگرفته.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار