نائب رئیس شورای شهر گرگان با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان نخستین بافت تاریخی کشور است، گفت: برنامه‌های خوبی مانند راه‌اندازی دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی و راه‌اندازی کمیسیون بازآفرینی شهری برای احیای بافت تاریخی در نظر گرفته شده است.

احیای بافت تاریخی در اولویت شورای شهر گرگان قرار دارد
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ علی اصغر یوسفی ظهر امروز  در نخستین نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه باید سعی کنیم نقاط قوت کارهای صورت گرفته را پررنگ‌تر و نقاط ضعف را کمرنگ‌تر کنیم، اظهار داشت: شورا و شهرداری پس از بررسی کارشناسی در پروژه ها و لحاظ پیوست فرهنگی و استفاده از مشاورین قوی و بررسی دقیق همه جانبه و آینده‌نگری باید در مورد اجرای پروژه های تصمیم گیری کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری، خدمات و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از گرگان، گفت: ظرفیت شهرمان در زمینه پذیرش مسافر در ایام مختلف سال و تبدیل شدن به مقصد سفر وجود دارد و باید از این موهبت بهره کافی را ببریم و حمایت از صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذران این صنعت می‌تواند گرگان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی افزود: انتخاب گرگان به عنوان یک مقصد گردشگری از طرف مسافران می‌تواند سبب معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های طبیعی، مذهبی، تاریخی، صنایع دستی و غیره و در نهایت توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه وتجهیز، کاهش کم و کاستی‌ها و احیای آداب و رسوم سنتی فراموش شده را به همراه داشته باشد.

یوسفی با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان نخستین بافت تاریخی کشور بود که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: برنامه های خوبی از جمله راه اندازی دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان در شهرداری و تشکیل کمیته احیای بافت تاریخی و راه اندازی کمیسیون بازآفرینی شهری در شورای اسلامی شهر در این دوره از شورای برای احیای بافت تاریخی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور آشنایی بیشتر با موفقیت‌های شهرهای دیگر در زمینه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه بافت تاریخی چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به همراه معاون عمرانی شهرداری در روزهای گذشته بازدیدی از بافت تاریخی شهر یزد داشتند.

رئیس کمیسیون گردشگری، خدمات و زیست شهری با بیان اینکه استان یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد نخشست گردشگران خارجی است، گفت: این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار است.

یوسفی خاطر نشان کرد: بدون شک برای جذب گردشگر در این حوزه باید زیرساخت‌های مناسب و متناسب با اقلیم و شرایط استان فراهم شود. این موضوع در گروی تلاش و همدلی همه مسئولان استانداری، معاونت عمرانی استان، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی شورای شهر و شهرداری و همه ادارات است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار