جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای علی آباد کتول از 3 عرصه اقتصاد مقاومتی کوچک که چرخ بزرگ اقتصاد حدود 20 خانواده این شهرستان را می چرخانند، بازدید کردند.

چرخش چرخ اقتصاد 20 خانواده علی آبادی در 3 عرصه اقتصاد مقاومتی کوچک + تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سرهنگ بیات کوهسار فرمانده سپاه پاسداران، مزرعه رییس اداره منابع طبیعی، سرگلزایی رییس اداره کار و تعاون اجتماعی، اسفندیاری شهردار، رییس بانک مهر اقتصاد، محمدی کارشناس امور اجتماعی فرمانداری و کارشناس جهاد کشاورزی علی آباد کتول به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، از عرصه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کردند.

ایستگاه اول این بازدید کارگاه روغن کشی ربابه نصرتی بود که با کسب تسهیلات 10 میلیون تومانی از بسیج سازندگی توانست کار خود را آغاز و علاوه بر خود 2 نفر دیگر را مشغول به کار کند.

کارگاه کوچک نصرتی سالانه 15 تن روغن طبیعی تولید می کند.

ایستگاه بعدی در دل جنگل زرین گل قرار داشت. جایی که علی دیلم در آن 300 کندوی عسل خود را جای گذاری کرده است. وی از سال ها پیش کار زنبور داری را آغاز کرده و سال گذشته با کسب تسهیلات 15 میلیون تومانی از بسیج سازندگی توانسته کار خود را بیشتر توسعه دهد.

دیلم اگر چه در مزرعه پرورش زنبور عسل خود 5 را را به طور مستقیم و 7 نفر را هم به طور غیر مستقیم مشغول به کار کرده و تمام تجهیزات مورد نیازش را هم خودش می سازد اما، یکی از مشکلات اساسی که در کار خود عنوان می کند، نیازمندی به افزایش بنای انبار مزرعه اش در روستای چینو است که در این خصوص نیاز است جهاد کشاورزی با وی همکاری کرده و مجوز ساخت دهد.

ایستگاه آخر این بازدید یک روزه مزرعه سرپوشیده پرورش قارچ بود که ابراهیم مهدیانی پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق و اما بیکار مانده، آن راه راه اندازی کرد.

مهدیان با مراجعه به بسیج سازندگی علی آباد کتول و کسب مشاوره و دریافت تسهیلات 15 میلیون تومانی از این نهاد، مزرعه خود را راه اندازی کرد و حالا سالانه 18 تن قارچ تولید می کند و علاوه بر خود 2 نفر دیگر را هم به طور مستقیم و 2 نفر را هم به طور غیر مستقیم مشغول به کار کرده است.

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

eqtesad1

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار