مدیر کانون بسیج رسانه گرگان مطرح کرد:

اگر رسانه‎ای نتواند در اقتصاد، تولید و اشتغال مثمر ثمر باشد نمی‎توان آن را انقلابی دانست و اگر امروز ما مدعی ولایتمداری هستیم باید بیندیشیم که در سال‎هایی که دغدغه مولا و پیشوایمان اقتصاد درون‎زایی است که در برابر اقتصاد ریاضتی قرار داشته باشد چه کردیم.

نقش رسانه های انقلابی در تحقق شعار اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال

به گزارش گلستان 24، داود خاندوزی مدیر کانون بسیج رسانه گرگان طی یادداشتی نوشت:

مقام معظم رهبری همچون سال گذشته اقتصاد مقاومتی را در شعار سال مورد تاکید قرار دادند و امروز همه اقشار و آحاد جامعه باید سهم خود را در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مشخص کنند.

رسانه‎ها در این مسیر سهم بسزایی در تحقق شعار سال دارند و باید ظرفیت‎های خود را در این راستا بکارگیری کنند.

اگر رسانه‎ای نتواند در اقتصاد، تولید و اشتغال مثمر ثمر باشد نمی‎توان آن را انقلابی دانست و اگر امروز ما مدعی ولایتمداری هستیم باید بیندیشیم که در سال‎هایی که دغدغه مولا و پیشوایمان اقتصاد درون‎زایی است که در برابر اقتصاد ریاضتی قرار داشته باشد چه کردیم.

635396615921087797

با توجه به شعار سال« اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نیاز است  کارشناسان رسانه‎ای میزگردهای تخصصی را در راستای تحقق منویات معظم اله برگزار کنند و این موضوع باید به جد از مسئولان مطالبه شود.

ارزیابی مقام معظم رهبری از ستاد اقتصاد مقاومتی همانگونه که بیان کردند در حد انتظار ملت و رهبر انقلاب اسلامی نبوده است

مسئولان خدمات و زحمات زیادی در این راستا کشیدند اما هنوز جامعه از بیکاری، رکود، تورم و مشکلات رفاهی و معیشتی رنج می‎برد.

رسانه‎ها در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه که به تولید و اشتغال ختم شود باید جامعه‎ را هدایت‎ کنند و مسیرهای درست تحقق اقتصاد را با توجه به ظرفیت‎هایی که در جامعه وجود دارد را تبیین کنند.

امروز علی‎رغم اینکه بسیاری از تولیدات داخلی کیفیتی مطلوب برخوردار هستند اما در ذهن برخی خانواده‎ها جنس ایرانی بی‎کیفیت قلمداد می‎شود و این به دلیل این است که رسانه‎ها در تبلیغات اجناس ایرانی تنها به اقتصاد خود اندیشیدند.

رسانه و اقتصادمقاومتی

به دلیل عدم حس خودباوری و اعتماد به اجناس ایرانی در بازار برخی از تولیدات داخلی ما با برندهای خارجی و با قیمتی بیشتر در بازار عرضه می‎شود و ما در رسانه‎ها باید کاری کنیم که تولید کنندگان ما قهرمان‎های ملی شوند.

رسانه‎ها باید در برند سازی تولیدات داخلی می‎توانند نقش آفرین باشند و این موضوع را یک وظیفه بدانند اما این برند سازی به معنی و مفهوم تعریف غیر واقعی از اجناس و  کالاهای ایرانی نیست بلکه باید با معرفی کالاهای با کیفیت بازاریان را به این سمت ترغیب کنیم که اجناسی با کیفیت مطلوب تولید کنند.

بازار اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد و بازار اسلامی بازاری با صداقت و عاری از کم‎فروشی، گران‎فروشی و اعتکار است که باید در نظام تولید و عرضه تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار