سرپرست مدیریت بحران گلستان خبر داد

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفت در مناطق پرخطر و حادثه‌خیز استان گلستان کانکس‌های امدادی برای امدادرسانی فوری به مردم مستقر شود.

استقرار کانکس‌های امدادی در مناطق پرخطر و حادثه‌خیز گلستان/ آموزش و ارتقای دانش مردم در کاهش آسیب‌پذیری تاثیرگذار است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدخالق سجادی صبح امروز در جمع امدادگران هلال احمر استان گلستان اظهار کرد: امدادگران هلال احمر سربازان خط اول کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سوانح و افراد دچار بحران هستند.

وی استان گلستان را یکی از استان‌های بحرانی کشور در بخش خسارات سیل، آتش‌سوزی جنگل و تلفات جاده‌ای خواند و تصریح کرد: استان گلستان مفتخر است که همه ساله میزبان گردشگران، مسافران و زائران مرقد مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا در مشهد مقدس باشد برای همین تردد در جاده‌های استان زیاد است و متاسفانه همه ساله براثر بی‌احتیاطی شاهد تصادفاتی هستیم که منجر به صدمات جانی و مالی می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان با تاکید به نقش و حضور ماموران امدادرسان هلال‌احمر گفت: حضور ماموران هلال‌احمر در خدمات رسانی به مصدومان تلفات جاده‌ای و امدادرسانی به آنها قابل تقدیر است.

سجادی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی خانواده‌ها برای آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسانیم که با کمک‌ دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از جمله هلال‌احمر آموزش خانه به خانه را در سطح استان گلستان اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیای استان و امکاناتی که دولت و استان در اختیار دارد در مواقع بحرانی شاید در لحظات اولیه حضور دستگاه‌های امدادی مانند هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط با حوادث نتواند خدمات فوری و لازم را در ساعات اولیه به آسیب‌دیدگان ارائه دهد برای همین تجهیز و آماده‌سازی مردم باعث می‌شود که خسارت وارده به مردم به حداقل برسد.

*آموزش و ارتقای دانش مردم در کاهش آسیب‌پذیری تاثیرگذار است

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان باید اینکه آموزش و ارتقای دانش مردم در کاهش آسیب‌پذیری تاثیرگذار است، گفت: آموزش کمک‌های اولیه و امدادی و خانه‌به‌خانه را در همه شهرهای و روستاهای استان به ویژه روستاهای دورافتاده و کوهستانی باید در دستور کار قرار گیرد تا هر کس در خانه خود با آموزش‌هایی که دیدند یک مامور آتش‌نشانی، امدادی، اورژانس و مامور مدیریت بحران در شرابط بحرانی و خاص باشد.

سجادی تاکید کرد: طی جلسات و هماهنگی‌هایی که با منابع‌طبیعی، اورژانس 115، هلال احمر و ... صورت گرفت قرار است در مناطق پرخطر و حادثه‌خیز استان گلستان کانکس‌های امدادی برای امدادرسانی فوری به مردم مستقر شود.

وی اظهار کرد: در این کانکس‌های امدادی لوازم‌امدادی مورد نیاز آتش‌سوزی، تجهیزات مقابله با سیل، امداد اولیه تجهیز خواهد شد که در اولین ساعات خدمات امدادی فوری به مردم ارائه می‌شود.

گفتنی است پیش از این با وجود شرایط خاص جنگلی استان گلستان، برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها 33 کانکس مدیریت بحران در مناطق مختلف جنگلی و روستایی استان مستقر شده و وسایل اولیه در آن قرار داده شده تا در زمان وقوع آتش سوزی از این ظرفیت استفاده شود.

سجادی در بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها، استفاده از ظرفیت مردم در پیشگیری و مهار آتش‌سوزی را مهم عنوان کرد و افزود: در آتش‌سوزی جنگل‌ها عوامل زیادی نقش دارند که یکی از آنها عامل انسانی است، آموزش مردم در موضوع مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی موضوع مهمی است که از این ظرفیت باید بیشتر بهره برد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار