با ارسال ۹۶۱ اثر از دانشجویان

دبیر سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در گرگان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، ابوطالب هزارجریبی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار داشت: در شهریور ماه امسال، سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور، به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از 19 تا 22 شهریور ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تاکنون، نشست‌هایی را با مدیران ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف گلستان و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار کردیم.

هزارجریبی تصریح کرد: در مجموع 961 اثر از دانشجویان 104 دانشگاه کشور پس از طی مراحل دانشگاهی، استانی، منطقه ای به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی اظهار کرد: در بخش آوایی 472 اثر، در بخش معارفی 149 اثر، در بخش هنری131 اثر ، در بخش پژوهشی60  اثر ، در بخش ادبی 96 اثر و 50 اثر در بخش فناوری در این جشنواره موفق به حضور شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نامدار، نائب رئیس جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان گفت: دانشگاه، مجموعه‌ای است که در آن افراد صاحب خرد، حضور دارند و امیدواریم با نفوذ هرچه بیشتر قرآن و فعالیت‌های معنوی در میان این قشر، بتوانیم جامعه خود را در برابر هجمه‌های دشمنان، مصون بسازیم.

رئیس شورای سیاستگذاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور هم در این نشست گفت: در دوره کنونی که انسان‌ها دچار سردرگمی شده‌اند، نیاز به معنویات بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

علی نجفی نژاد افزود: به دنبال تغییر و تحول فرهنگی در کشورها، باید ابزارهای فرهنگی متناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی مدنظر قرار گیرد که در این میان، قرآن کریم، کامل‌ترین و بهترین ابزار فرهنگی است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان آینده‌سازان کشور می باید در دوران تحصیل خود با موضوعات قرانی آشنا شوند و این موضوع، هیچ منافاتی با آموزش‌های علمی و پژوهشی دانشجویان ندارد.

وی اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی هدفمند برای تربیت مذهبی و قرآنی دانشجویان نداشته باشیم نمی‌توانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان، مقاومت کرده و به پیروزی دست یابیم.

در حاشیه این مراسم، دبیرخانه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در مجتمع آموزش نظری(شهید چمران) افتتاح و تمبر و لوگوی اینجشنواره نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار