مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد؛

کمیته امداد استان گلستان سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از صدقات گلستانی‌ها را به ۴۲۵ خدمت مسکن مددجویی اختصاص داد.


اختصاص ۱,۲ میلیارد تومان صدقات گلستانی‌ها به مسکن نیازمندان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با تأکید بر لزوم توجه به ثواب صدقه دادن و کمک به نیازمندان گفت: کمیته امداد استان گلستان از هفت میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان انفاق مردم در صندوق صدقات سال گذشته ۵۰ درصد در بخش حمایتی و ۲۱ درصد در بخش مسکن و باقی‌مانده را در بخش فرهنگی، مشارکت و اشتغال نیازمندان و محرومان تخصیص داد.

وی با توجه به ارائه ۴۲۵ خدمت مسکن به جامعه هدف این نهاد از محل صدقه مردمی افزود: در سال گذشته احداث و خرید ۲۵ مسکن شهری،۳۵۰ مورد تعمیرات مسکن و ۵۰ مورد اتمام مسکن‌های نیمه‌تمام شهری و روستایی از محل کمک گلستانی‌ها در صندوق صدقات بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

حسین پور با اشاره به اینکه پرداخت صدقه هفتاد نوع بلا را دفع می‌کند گفت: سال ۹۶ مردم خیر گلستانی با مشارکت بی‌سابقه خود توانستند ۱۱۷ درصد برنامه عملیاتی پیش‌بینی‌شده را بیش از دستورالعمل ابلاغی مرکز تحقق بخشند.

وی اعلام کرد: کمیته امداد استان گلستان توانست با اخذ بیشترین امتیاز در پنج شاخص میزان تحقق برنامه عملیاتی، رشد عملکرد نسبت به سال گذشته و ماه قبل، سهم استان از  جمع کل و سرانه صدقات در سطح کشور رتبه نخست را کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: این نهاد توانست در سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان از ۲۱۰ هزار و ۳۴۰ صندوق صدقه کوچک، بیش از ۱۶۳ میلیون تومان از هزار و ۹۸۰ صندوق صدقه متوسط، یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان از پنج هزار و ۲۱۹ صندوق صدقه بزرگ و یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از مراکز نیکوکاری، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کند.

وی بابیان رشد ۳۸ درصدی مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: سال گذشته گلستانی‌ها باهدف کمک به محرومان و نیازمندان جامعه هفت میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که نسبت به پنج میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان سال ۹۵ رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: از ۵۰ درصد تخصیصی صدقه مردم استان گلستان به بخش حمایتی جامعه هدف این نهاد، یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان برای کمک‌هزینه جهیزیه ۵۹۱ نوعروس نیازمند و یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان برای کمک‌معیشت دو هزار و ۷۳۴ خانوار و ۴۶۱ میلیون تومان برای درمان ۹ هزار و ۲۲۰ بیمار نیازمند و صعب‌العلاج و ۲۱۱ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی ۶۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۲۵ میلیون تومان از تسهیم صدقه سال ۹۶ برای اشتغال مددجویان گفت: ۱۶۰ میلیون تومان از انفاق مردم استان گلستان برای اشتغال ۱۲ نیازمند و ۱۶۵ میلیون تومان آن برای آموزش کاریابی ۳۲۰ نیازمند جویای کار اختصاص‌یافته است.

حسین پور یادآور شد: صدقه دادن علاوه بر تأثیرات معنوی بر زندگی فرد صدقه دهنده، نقش بسزایی در رفع مشکل محرومان و مستضعفان نیز دارد ازاین‌رو مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری # ۰۱۷*۸۸۷۷*هر میزان صدقه دلخواه خود را به‌راحتی به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار