معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان گفت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار از حوضه‌های آبخیز استان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار نیازمند عملیات آبخیزداری است.

عملیات آبخیزداری در یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدالرحیم لطفی عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حوضه های آبخیز استان گلستان اظهارداشت: استان گلستان مساحتی بالغ بر 2 میلیون و 50 هزار هکتار دارد اما وسعت حوضه های آبخیز آن حدود 2 میلیون و 210 هزار هکتار است زیرا این حوضه‌ها بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، سمنان و مازندران را نیز دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود 5 زیرحوضه بزرگ در استان گفت: حوضه آبخیز اترک دارای 800 هکتار وسعت بوده که در خراسان شمالی عمدتا نواحی پرشیب و کوهستانی را شامل می‌شود. در استان گلستان نیز این حوضه دارای بخش های کوهستانی، دشتی و تپه ماهوری است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان با بیان اینکه گرگانرود یکی از مهم ترین حوضه های آبخیز گلستان به شمار می رود، افزود: این حوضه یک میلیون هکتار وسعت داشته و 2 سد بوستان و گلستان در بالادست آن قرار دارد.

وی ادامه داد: حوضه آبخیز قره‌سو یکی دیگر از حوضه های مهم استان است که نقاط جمعیتی بزرگی از جمله کردکوی، گرگان و بخش‌هایی از آق‌قلا را پوشش می‌دهد. با توجه به تراکم جمعیتی در این مناطق، آبدهی این حوضه بسیار مهم است.

لطفی حوضه آبخیز خلیج گرگان با 40 هکتار وسعت و نکارودعلیا که 110 هزار هکتار آن در محدوده گلستان قرار دارد را از دیگر حوضه‌های آبخیز مهم این استان دانست و گفت: از حدود 2 میلیون و 210 هزار هکتار از وسعت حوضه‌های آبخیز گلستان، یک میلیون و 700 هزار هکتار نیازمند اقدامات آبخیزداری است.

وی اظهار داشت: مطالعات فاز نخست در همه حوضه‌های آبخیز استان گلستان اجرایی و اولویت‌ها شناسایی و احصاء شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار