معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با هدف تنظیم بازار مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان در بازار توزیع شده است.

مرغ با قیمت ۶ هزار تومان در بازار گلستان توزیع شد

رحمت الله سمیعی اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار مرغ و تامین مرغ منجمد در استان گلستان، ذخیره‌سازی از مدتی قبل آغاز شده و هم‌اکنون به میزان کافی مرغ در استان موجود است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 5هزار و 500 تومان برای عاملان فروش و 6 هزار تومان برای مصرف کننده در بازار وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد:مرغ‌های سطح بازار با کیفیت مورد تائید دامپزشکی و سازمان جهادکشاورزی است.

به گفته وی، برای افرادی که به خرید مرغ گرم تمایل دارند نیز در سطح بازار و نمایشگاه بهاره، مرغ گرم با قیمت هر کیلو 7 هزار و 800 تومان و 5 تا 10 درصد ارزان‌تر از قیمت بازار توزیع می‌کنیم.

سمیعی گفت: ظرفیت تولید مرغ استان گلستان بسیار بالا است و 70 درصد تولید را به خارج از استان صادر می‌کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون ماهانه 13 هزار تن تولید مرغ در استان گلستان داریم که 10 هزار تن آن به استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان و سمنان صادر شده و بخشی از آن نیز به عنوان ذخیره استراتژیک در استان ذخیره می‌شود.

سمیعی گفت: گلستان 900 واحد مرغداری با تولید سالیانه 160 هزار تن دارد و هم‌اکنون قیمت مرغ برای تولید کننده 4600 تا 4هزار و 700 تومان است که برای مصرف‌کننده 7هزار و 200 تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما با شرایط  پیش‌بینی شده در چند روز آینده این قیمت تعدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در استان گلستان 15 کشتارگاه مرغ داریم که 5 کشتارگاه مجهز به آخرین سیستم‌های کشتارگاهی و خط 2 کشتاری هستند و ظرفیت آنها در ساعت 45 هزار قطعه است.

ارسال نظر

آخرین اخبار