نماینده صندوق اعتباری هنر اداره کل ارشاد گلستان:

نماینده صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تاکنون 900 هنرمند و نویسنده استان گلستان در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند.

900 هنرمند و نویسنده در گلستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ پریسا فاضلی‌راد  اظهار کرد: تاکنون 900 هنرمند و نویسنده استان گلستان در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند و 178 نفر از این تعداد اعضاء از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

وی در خصوص فرآیند عضویت در صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام در صندوق اعتباری هنر به تارنمای رسمی www.honarcredit.ir مراجعه کنند و با مطالعه آئین‌نامه نسبت به ایجاد یک صفحه شخصی پروفایل اقدام کنند.

نماینده صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: هنرمندان در رشته‌های سینمایی، روزنامه‌نگاری، نویسندگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد، فعالان قرآنی، هنرهای تجسمی و نمایشی، موسیقی، مد و لباس و ... می‌توانند برای ثبت‌نام و تائیدیه از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و یا انجمن‌های زیرمجموعه برای عضویت در صندوق اعتباری هنر اقدام کنند.

فاضلی‌راد با بیان اینکه فرآیند ثبت نام در صندوق اعتباری هنر با تکمیل اطلاعات هنری، فردی، بانکی، افراد تحت تکفل و اطلاعات تکمیلی امکان‌پذیر است، ابراز کرد: متقاضیان پس از تائید مدارک الصاقی توسط صندوق اعتباری هنر با پرداخت 200 هزار ریال فرآیند عضویت را تکمیل و شماره عضویت هشت رقمی را دریافت می‌کنند.

وی عضویت در صندوق اعتباری هنر را مشروط به کاربران هنرمند و نویسنده که شرایط آئین‌نامه عضویت را دارند برشمرد و افزود: این افراد با داشتن معرفی‌نامه از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توانند عضو صندوق اعتباری هنر شوند و از خدمات و حمایت‌های صندوق بهره ببرند.

نماینده صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: فعالان قرآنی و فعالان مطبوعات افزون بر شرایط آئین نامه صندوق اعتباری هنر، شرایط درج شده در تارنمای معاونت قرآن و عترت و تارنمای معاونت مطبوعاتی را باید داشته باشند.

فاضلی‌راد در خصوص شرایط استفاده از دریافت کمک مستمری و طرح تکریم گفت: دارا بودن شرایط آئین‌نامه و شیوه‌نامه پرداخت تکریم کمک مستمری، عضویت در تارنمای صندوق اعتباری هنر و داشتن کد هشت رقمی الزامی است همچنین دارا بودن حساب بانک ملی و ثبت حساب در اطلاعات بانکی پروفایل عضویت لازم است.

وی با اشاره به شرایط هنرمندان واجد شرایط ابراز کرد: هنرمندانی که بنا به دلایلی از قبیل کهولت سن، عائله مندی و بیماری، از کارافتادگی قادر به تامین حداقل معاش خودشان نبوده و از محل دیگری همچون صندوق‌های بازنشستگی دولتی و یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی «کمیته امداد و بهزیستی و ...» مستمری دریافت نکنند.

نماینده صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان؛ منظور از افراد دارای کهولت در این شیوه‌نامه را برای بانوان حداقل 55 سال و آقایان حداقل 60 سال عنوان کرد و افزود: هنرمندان واجد شرایط باید دارای سابقه فعالیت حداقل 20 سال در یکی از رشته‌های فرهنگی و هنری باشند.

فاضلی‌راد با بیان اینکه نامه پزشک معالج برای تائید ازکارافتادگی هنرمند به دلیل بیماری و ناتوانی الزامی است، اظهار کرد: احراز صلاحیت و تعیین مصادیق هنرمندان واجد شرایط دریافت کمک مستمری توسط صندوق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار