معاون فرهنگی اداره کل ارشاد گلستان:

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان، عصر روز گذشته (۷ تیر) همزمان با تهران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان گلستان افتتاح شد/ کنسرت قرآنی از ۹ تیر برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، قدرت دائمی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، امروز (8 تیر) افزود: این نمایشگاه تا سیزدهم تیرماه جاری، به مدت یک هفته، از ساعت 18 تا 24 آماده بازدید عموم مردم است.  

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ قرآنی در ماه مبارک رمضان در 31 استان کشور به صورت استانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه 29 غرفه دارد که یک غرفه مختص برنامه های جنبی است.

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در غرفه برنامه های جنبی، نشست عصر شعر، نشست با موسسات قرآنی و جشن تولد امام حسن مجتبی (علیه السلام) برگزار می شود.

دائمی با بیان اینکه در این نمایشگاه دو محفل انس با قرآن برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یکی از این محافل در غرفه برنامه های جنبی و محفل دیگر در برنامه اختتامیه برگزار خواهد شد.  

وی با بیان اینکه هر یک از 28 غرفه نمایشگاه بزرگ قرآنی با موضوعات خاصی فعالیت می کنند، اظهار کرد: این غرفه ها با عناوینی همچون عفاف و حجاب، انیمیشن های قرآنی، برم افزارهای قرآنی، سخت افزارهای قرآنی، علم قرآن، سیمای انسان در قرآن و هنر و قرآن فعالیت می کنند و چند غرفه، ویژه ناشرین قرآنی است.

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، غرفه های قرآن بخوان و جایزه بگیر و کودک قرآنی، دو غرفه ای هستند که توسط جامعه القرآن کریم استان ویژه کودکان دائر شده اند. 

دائمی با بیان اینکه نمایشگاه قرآنی، سال های قبل نیز در استان گلستان برگزار شده بود، وجه تمایز نمایشگاه این دوره با دوره های گذشته را استفاده از ظرفیت های موسسات قرآنی و بخش خصوصی عنوان کرد. 

به گفته وی، در جنب نمایشگاه بزرگ قرآنی استان گلستان، کنسرت قرآنی نیز از 9 تا 11 تیرماه جاری برگزار می شود که آموزه های قرآنی، در قالب موسیقی اصیل ایرانی همراه با دکلمه به نمایش در می آیند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار