مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه خروجی احیای زکات کام مردم را شیرین کرده است، گفت: عدالت و کاهش فقر از اثرات مثبت پرداخت زکات است.

عدالت و کاهش فقر از اثرات مثبت پرداخت زکات است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد شامگاه جمعه در فعالان زکات استان گلستان اظهار کرد: با پرداخت زکات بخشی از نیازهای محرومان در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، عمران و آبادانی برطرف شده است و شیرینی آن بر کام مردم نشسته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه با اثرات مثبت وقف در کمک به نیازمندان آگاهی کافی ندارد بر لزوم اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه تاکید و تصریح کرد: اگر خروجی زکات به مردم درست اطلاع داده شود آنها در پرداخت زکات بیشتر ترغیب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه احیا و تبلیغ زکات یک تکلیف دینی، مذهبی و فرهنگی است، افزود: در آستانه برداشت محصول گندم در استان گلستان در تقارن با ماه مبارک رمضان هستیم که فرصت خوبی است از طریق روحانیون و علما نسبت به ترویج زکات اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

*یک هزار و 260 مبلغ و روحانی در ماه مبارک رمضان مشغول تبلیغ هستند

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه یک هزار و 260 مبلغ و روحانی در ماه مبارک رمضان مشغول تبلیغ هستند، این مهم را حاکی از یک کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: هر کدام از روحانیون و علما در سخنرانی و منبر به مردم تذکر دهند و آنها را نصیحت کنند همین عاملی در تجمیع زکات خواهد بود.

وی گفت: برخی از علما به عنوان روحانی محوری در بلاد استقرار دارند که اگر از زکات برخوردار باشند می‌توانند به فقرایی که به آنها مراجعه می‌کنند از محل زکات کمک کنند تا نیازمندان از پیش علما ناامید برنگردند که نیاز است در این زمینه سازوکاری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار