رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مبلغان از فرصت ماه مبارک رمضان برای بازگویی برخی احکام شرعی به ویژه ادای دین و حفظ امانت استفاده کنند.

آمادگی دستگاه قضایی گلستان برای استفاده از مشارکت روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در نشست طلایه داران تبلیغ شهرستان بندرگز گفت: ما به دنبال استفاده از همه ظرفیت های استان برای افزایش دانش حقوقی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی هستیم و در این بین مبلغان مذهبی به دلیل ارتباطی که با مردم دارند می توانند اثرگذار باشند.

 با بیان این که بخشی از ورودی های پرونده به محاکم استان به دلیل پرداخت نکردن بدهی و خیانت در امانت است از مبلغان مذهبی خواست: از فرصت ماه مبارک رمضان  برای بازگویی برخی احکام شرعی به ویژه ادای دین و حفظ امانت  استفاده کنند.

هاشمیان با اشاره به اینکه بخش دیگری از مشکلاتی که سبب ورودی بخشی از پرونده ها به محاکم استان است، ناتوانی در کنترل خشم و مدیریت هیجانات دورنی است، گفت: درباره مسائل اخلاقی و کظم غیظ ، آیات و روایات زیادی داریم و مبلغان در منبرهای این شب ها به ویژه شب های پرفیض قدر با بازگویی آن ها می توانند تلنگری هر چند کوچگ به فضای جامعه وارد کنند.

هاشمیان حضور روحانیون را برای ایجاد سازش در پرونده ها اثرگذار خواند و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و روحانیون، پرونده های زیادی مانند قصاص و دعاوی خانوادگی ختم به خیر شد و از بروز تنش ها و آسیب های بعدی که می توانست گریبان گیر جامعه باشد، جلوگیری کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار