رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مشکل عدم ارائه دوز بلاغ رفع نشده و این موضوع صادرات به قزاقستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

عدم ارائه دوز بلاغ؛ صادرات به قزاقستان را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ "علی محمد چوپانی" در جلسه هیات نمایندگان اتاق گرگان ضمن اشاره به بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 97بیان کرد: خوشبختانه اراده نظام بانکی در مورد بدهی سنواتی مثبت است.

وی افزود: طبق این ماده به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه نمایند، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه نمایند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: اتفاق های ناگوار اقتصادی مانند اهرم است و تاثیر آن در بنگاه های اقتصادی به مراتب وسیع تر می باشد.

"چوپانی" عنوان کرد: مشکل عدم ارائه دوز بلاغ رفع نشده و این موضوع صادرات به قزاقستان را با مشکل جدی مواجه کرده است، باید بررسی شود که از معامله در بازار سیاه جلوگیری شود.

وی افزود: حضور دستگاه های اجرایی در کنار بخش خصوصی اتفاق خوبی بود که امسال در رابطه برداشت محصولات کشاورزی رخ داد و امیدواریم این تجربه با برنامه در سال های آینده نیز تکرار شود.

"چوپانی" به اهمیت مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: تعامل دولت و بخش خصوصی موجب شد مشکل کامیون داران رفع شود و کشاورزان نیز متضرر نشوند.

وی عنوان کرد: امید است سازمان تعاون روستایی در زمان برداشت سیب زمینی محصول خریداری شده را در بازار وارد نکند.

"چوپانی" در پایان تاکید کرد: صنایع تبدیلی استان می توانند موجب کاهش ضرر و حتی رونق شوند و دولت نیز می تواند با حمایت از این صنایع، به کشاورزان در بلند مدت کمک نماید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار