فرماندار بندرگز گفت: وقوع آتش سوزی در گندمزاری دربخش نوکنده شهرستان باعث شد که دو هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در شعله های بی احتیاطی خاکستر شود.

آتش سوزی گندم زار بندرگز مهار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین احمدی صبح سه شنبه  اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش محصول برداشتی و سهل انگاری یکی از کشاورزان منطقه موجب سرایت حریق به گندمزار مجاور این مزرعه شد.

وی اضافه کرد: حضور به موقع آتش نشانان شهرهای نوکنده و بندرگز و همراهی مردم منطقه سبب شد تا جلوی یک فاجعه و خسارت بزرگ گرفته شود، اما در این حادثه حدود 10تن محصول دو هکتار گندمزار برداشت نشده از بین رفت.

به گفته وی؛ برنامه های پیشگیرانه جهادکشاورزی، شوراها و دهیاری ها در خصوص جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش محصول باعث کاهش آمار این اقدام غیراصولی نسبت به سال های گذشته شده است.

وی ادامه داد: ولی همچنان اندک زارعان منطقه براساس باور غلط مبادرت به آتش زدن کاه و کلش محصول برداشت شده ،می کنند.

احمدی افزود: آتش زدن بقایای زراعی آسیب جدی به ساختمان خاک، منابع آبی، محیط زیست، میکروارگانیسم‌ها، مواد آلی و معدنی خاک وارد می کند و علاوه بر آن مشکلات زیست‌محیطی برای مردم، اکوسیستم منطقه و خسارت اقتصادی در پی دارد و زحمات 9 ماهه دیگر کشاورزان را از بین می برد.

وی از آماده باش کامل آتش نشانان شهرستان نیز خبر داد و گفت: علاوه بر بندرگز و نوکنده، در سه روستای این شهرستان نیز خودروی آتش نشانی مستقر است.

بندرگز در 42کیلومتری گرگان و در غرب گلستان واقع است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار