فرمانده انتظامی گلستان گفت: در دو حادثه رانندگی طی 24ساعت گذشته سه موتورسوار در نقاط مختلف استان جان خود را از دست دادند.

3موتورسوار در حوادث رانندگی گلستان جان باختند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سردار علی اکبر جاویدان در این پیوند اظهار کرد: در حادثه‌ محور دلند- آزادشهر 2دستگاه موتورسیکلت به علت تغییر مسیر ناگهانی یکی از موتورها، با یکدیگر برخورد کردند که راکب 14 ساله یکی از موتورسیکلت ها جان سپرد و سرنشین آن راهی بیمارستان شد.

وی با اشاره به وقوع یک سانحه دیگر در جاده گنبدکاووس تصریح کرد: در این حادثه رانندگی نیز 2دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر برخورد کرده و 2 نفر راکب آنها ،جان خود را از دست دادند.

سردار جاویدان با یادآوری نقش 3 عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در وقوع سوانح رانندگی افزود: انسان که سازنده خودرو و جاده و وضع کننده قوانین و مقررات است ،نقش پررنگ تری در حوادث دارد.

به گفته وی؛ آمار کشته شدگان حوادث موتورسیکت در استان بالا بوده و بیشتر آنها نوجوان و جوان هستند.

وی بدون آماری افزود: 56درصد کشته شدگان حوادث رانندگی امسال در استان موتورسواران و عابران بودند.

سردار جاویدان اضافه کرد: خرید ارزان قیمت این وسیله نقلیه، استفاده بی رویه از موتورسیکلت و پایین بودن سن راکبان از علت های اصلی آمار بالای حوادث این وسیله نقلیه است.

به گفته وی؛ آموزش، فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی موتورسواران از عوامل مهم در کاهش این سوانح بوده که در این راستا همه دستگاه ها و نهادها به پلیس کمک کنند.

با توجه به کشاورزی بودن استان گلستان و تهیه آسان موتورسیکلت، این وسیله به وفور در جاده ها و خیابان های این استان درحرکت است و بیشتر راکبان آن نیز نوجوانان و جوانانی هستند که بدون توجه به ضرورت ایمنی و سلامت خود از این وسیله استفاده می کنند.

گلستان افزون بر 5هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی دارد، بیشتر جاده های بزرگراهی و اصلی این استان نیز از داخل شهرها عبور می کند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار