در راستای معرفی نقاط قوت شهرستان آزادشهر منتشر شد؛

شهرستان آزادشهر از همه‌ی امکانات یک شهر توریستی محروم است و تنها نقطه قوت آن ۴ هتل و زائرسرای امام هشتم این شهر می باشد که مربوط به بخش خصوصی می باشند که این زائر سرا در کنار هتل های آزادشهر، مسافران عبوری را برای ساعاتی هم که شده در این شهر نگه می دارد و نام آزادشهر را زنده نگه داشته است.

زائرسرای امام هشتم آزادشهر، سرمایه‎ای رها شده در شرق! + تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شهرستان آزادشهر در مسیر شاهراه های کشور قرار گرفته است. این شهرستان از سمت شمال با گنبد و مرز اینچه برون همسایه است. جنوب این شهرستان نیز استان سمنان وجود دارد که استانی صنعتی می باشد. جاده های شمالی و جنوبی این شهرستان جاده هایی ترانزیتی می باشند و تریلی های کشورهای ترکیه و ترکمنستان بیشترین تردد را در این مسیر دارند.

جاده آزادشهر از سمت شرق به استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی و از سمت غرب به استانهای مازندران و تهران می رسد. این موقعیت مکانی باعث شده است تا مسافران استانهای خراسان شمالی و رضوی که قصد رفتن به دریا دارند از این مسیر تردد کنند و مسافران استانهای مازندران و تهران و اکثر مسافرانی که قصد زیارت امام هشتم را دارند و دنبال مسیری زیبا هستند از آزادشهر عبور کنند.

با وجود این شرایط استراتژیک و عالی برای پیشرفت یک شهرستان، شهرستان آزادشهر در وضعیت اسفباری به سر می برد. در این شهرستان مکانهای طبیعی بسیار زیبای فراوانی برای بازدید وجود دارد، اما به دلیل نبود زیر ساختهای جاده ای بدون استفاده مانده است.

در این شهرستان به دلیل بی توجهی مسئولان استان و کم کاری مسئولان و نمایندگان آن هیچ مکان تفریحی، توریستی و ورزشی ای که باعث شود مسافران این شهر را به عنوان مقصد سفر و یا حتی مکانی برای استراحت بین راهی انتخاب کنند، وجود ندارد.

در استان گلستان، همه مردم، آزادشهر را به عنوان شهری سیاسی می شناسند و در آن همه‌ی کارها با سیاسی کاری همراه می شود و به نتیجه مطلوب نمی رسد.

شهرستان آزادشهر از همه‌ی امکانات یک شهر توریستی محروم است و تنها نقطه قوت آن ۴ هتل و زائرسرای امام هشتم این شهر می باشد که مربوط به بخش خصوصی می باشند.

فرماندار جدید این شهرستان ۵ ماهی است که با شعار، من آزدشهر را زینت شهرستانهای استان خواهم کرد و دنبال سیاسی کاری نیستم ، کار خود را شروع کرده است و از همه‌ی مردم آزادشهر تقاضا دارد تا نقاط ضعف و قوت شهرستان را شناسایی کرده و به او انتقال دهند.

در همین راستا تیتر آزاد یکی از نقاط قوت شهرستان را مورد بررسی قرار داده است.

زائر سرای امام هشتم مکانی وقفی است که وسعتی ۱۰ هکتار دارد و یکی از فرصتهای شهرستان آزادشهر محسوب می شود.

3

این زائر سرا در کنار هتلهای آزادشهر، مسافران عبوری را برای ساعاتی هم که شده در این شهر نگه می دارد و نام آزادشهر را زنده نگه داشته است.

مسئولان قبلی شهرستان برای تقویت این مکان، بارگاه ۵ شهید گمنام را به این زائر سرا اختصاص دادند، اما بی توجهی به جاده و شرایط دیگر این زائر سرا، باعث شد تا ۵ شهید گمنام، در غربت و گمنامی بیشتر بسر ببرند.

همانگونه که در عکس زیر می بینید جاده منتهی به این زائر سرا وضعیت خوبی ندارد. محوطه زائر سرا نیز نیاز به اندکی سرمایه گذاری دارد تا جذابیت لازم را برای توقفگاه شدن بدست آورد.

این زائر سرا پتانسیل بسیار زیادی برای کمک به زینت شدن شهرستان آزادشهر دارد و مسئولان باید با سرمایه گذاری و ایجاد مکانهای تفریحی و ورزشی در آن ، از این سرمایه وقفی استفاده بهینه کنند.

1

2

4

5

6

7

8

9

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار