نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از نهادهای مردمی شروع شود.

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از نهادهای مردمی شروع شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه طرح های پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استانداری گلستان، اظهار کرد:  آسیب های اجتماعی تنها مختص به جامعه امروز نیست بلکه از گذشته های دور در جوامع بشری وجود داشته است.

وی افزود: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی فاصله ها کم و زمان ها کوتاه شده و افراد از نقاط مختلف جهان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: وقتی شکل زندگی به این شیوه تغییر یابد، آسیب ها هم متفاوت و گسترده خواهند شد.

وی با اشاره به آیه خلقت انسان در سوره بقره، افزود: خداوند به فرشتگان در جواب این که آیا آدمی می آفرینی که در زمین فساد کند، گفت شما ظاهر این مخلوق را مشاهده می کنید اما از سرّ علم و آگاهی وی مطلع نیستید.

آیت الله نورمفیدی ریشه آسیب های اجتماعی را فاصله گرفتن بشر از این آگاهی در طول تاریخ دانست و گفت: امروزه عرفا و شاعرانی مانند گذشته نداریم و این خود دلیل دور شدن از سرّ آگاهی اولیه انسان است.

ادامه دار بودن آسیب ها

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که آیات متعددی در قرآن به آسیب های اجتماعی و مبارزه با آن تأکید دارد، تصریح کرد: مطمئناً این آسیب ها از گذشته های دور وجود داشته و ادامه دار خواهد بود اما باید مقابله با آن ها را در تمام امور لحاظ کنیم.

نورمفیدی با اشاره به این که امروزه هر کس سر در گریبان خود داشته و به بیرون از خویش توجهی ندارد، اظهار کرد: نباید تنها به دولت متکی بود و مبارزه با آسیب ها باید از دل مردم و در محلات مختلف تحت عنوان گروه های مختلف شکل گیرد و البته دولت هم به آن ها کمک کند.

وی گفت: وقتی مردم کمر همت ببندند و پای کار بیایند راحت تر می توان جلوی غول آسیب ها ایستاد.

نورمفیدی افزود: نجات یک انسان گرفتار آن اندازه مهم است که خداوند در قرآن می فرماید اگر کسی یک انسان را نجات دهد مانند این انسان که همه انسان ها را نجات داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار