نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بابیان اینکه دولت اگر توان اجرایی ندارد به مردم وعده ندهد تصریح کرد: راه آهن اینچه برون علی رغم تشریفات زیاد در افتتاح باعث رونق استان گلستان نشد.

دولت اگر توان اجرایی ندارد به مردم وعده ندهد/ راه آهن اینچه برون باعث رونق اقتصادی استان گلستان نشد

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار مهندس عاشوری عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته حمل و نقل راه آهن کشور و جمعی از مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ایشان اظهار کرد: انتظار داشتیم تشریفاتی که برای افتتاح راه آهن اینچه برون انجام گرفت باعث توجه بیشتری به منطقه شود و دروازه ای از آسیای میانه به استان باز کند و باعث رونق نقل انتقال و ترانزیت بار شود.

وی با بیان این که متاسفانه انتظارات ما در حوزه راه آهن اینچه برون برآورده نشد، افزود: در شرایطی که سالانه 50 میلیون تن بار از چین به اروپا و سایر کشورها می رود، راه آهن می توانست با بهره گیری از این ظرفیت برای مناطقی مانند گلستان که محرومیت های بسیاری دارد کمک بسیاری باشد.

امام جمعه گرگان که معتقد است دولت و تشکیلات راه آهن باید به سمت استفاده از ظرفیت کشورهای آسیایی مانند چین برود، اضافه کرد: متاسفانه نه تنها کاری نمی شود بلکه برای بخش خصوصی هم مشکلات ایجاد می کنند به گونه ای که یکی از سرمایه گذاران که مایل بود از چین بار بیارود پیش من از حمایت نشدن توسط مسئولان استان گله کرد.

وی با تاکید براین که باید برای بخش خصوصی و سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم، گفت: بخش خصوصی چند بار پیش ما گلایه کرده اند و بارها به آقایان متوصل شده ایم که مشکلات را حل کنید ولی نتیجه نداد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: باید در شرایطی که اینچه برون خبری نیست از سرمایه گذاری حمایت کنیم ولی سر وجب به وجب زمین با سرمایه گذار بحث دارند.

وی با گلایه از شرایط استان، ضمن بیان این که وضعیت حاضر برای من این امید را ایجاد نکرده که بتوان تحول را دید، افزود: دوست دارم تا زمانی که هستم شاهد تحولات باشم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: سرمایه گذارها به جای تشویق با مشکلات رو به رو هستند و امیدوارم با شرایط جدید مدیریت استان که خود استاندار هم اهل کارهای اقتصادی در راستای پیشرفت توسعه اقتصادی  است و با همکاری راه آهن شاهد رونق اینچه برون باشیم.

وی با تاکید بر این که می شود با انعطاف هم حق دولت را داد و هم مردم را راضی کرد، اظهار کرد: قبلا برخی مدیران داشتیم که رفتند و آن ها به جای حل مشکل و باز کردن گره، گره را دو چندان می کردند و در مقابل همه چیز می گفتند «نه».

آیت الله نورمفیدی گفت: دل ما می خواهد روزی در آینده نزدیک فرا برسد و ببینیم که ایستگاه اینچه برون مرکز فعال اقتصادی برای ترانزیت بار باشد و محرومیت ترکمن صحرا هم با کمک آن برطرف شده است.

وی در ادامه به راه آهن گرگان- گنبد- کلاله- مشهد اشاره کرد و افزود: این طرح هم در سفر رهبر معظم انقلاب وعده داده شد و هم در سفر رئیس جمهور دوباره اعلام کردند.

امام جمعه گرگان این راه آهن را آرزوی دیرینه مردم منطقه اعلام کرد و ادامه داد: روزانه 40 هزار خودرو از جاده این مسیر رفت و آمد می کند در حالی که ظرفیت این حجم را ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در جاده های ما ساخت و ساز کنار جاده است و افراد رفت و آمد دارند به همین دلیل حوادث زیادی رخ می دهد، از سوی دیگر ظرفیت تردد هم ندارد.

آیت الله نورمفیدی با انتقاد از این که وعده های داده شده عملی نشده اند، گفت: نباید وعده دهیم اما اگر وعده دادیم شروع به عمل کنیم. حضرت علی فرمود بعضی غرش دارند اما نمی بارند.

وی با بیان این که 20 سال از سفر رهبر معظم انقلاب و 3 سال از سفر رئیس جمهور گذشته است، اضافه کرد: حداقل راه آهن تا گنبد و کلاله راه اندازی شود. شاید دولت بودجه نداشته باشد اما باید به گونه ای بخش خصوصی را هم وارد این طرح کرد. راه آهن منطقه هم به خاطر مسائل اشاره شده (ترافیکی) هم از لحاظ دیگر کمک خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار