مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بازنشستگان نیازمند خدمات مشاوره و روانشناختی هستند.

بازنشستگان نیاز به خدمات مشاوره و روانشناختی دارند
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سعید مازندرانی در جلسه هم اندیشی با کانون های بازنشستگی استان گلستان اظهار کرد: یکی از نیازهای بازنشستگان استفاده از خدمات مشاوره ای و روانشناختی است.

وی با بیان اینکه در مجموعه شورای همگانی شامل اداره کل بهزیستی، تامین اجتماعی، صندوق و بانک های مختلف است، خدمات مختلفی ارائه می شود، افزود: خدمات مشاوره ای و روانشناختی می تواند از سوی بهزیستی به بازنشستگان ارائه شود.

وی ادامه داد: بحث آموزش فنی حرفه ای برای خانواده بازنشستگان باید به شکل جدی دنبال شود تا فرزندان این خانواده ها با مشکل اشتغال رو به رو نشوند.

مازندرانی گفت: برای حمایت ازاین افراد خدمات توانمند سازی و تسهیلات اشتغال زایی با حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به شکل ویژه ارائه می شود.

وی با اشاره به بحث ایجاد تعاونی برای بازنشستگان اظهار کرد: با ایجاد این تعاونی ها شرایطی محیا می شود تا بازنشستگان بعد از بازنشستگی از توان خود در زمینه های مختلف بهره ببرند.

مازندرانی در رابطه با بحث خدمات عمومی بیمه گفت: معمولا افراد بعد از بازنشستگی دچار بیماری هایی می شوند که ناشی از آثار زحمات آن ها در طول خدمت است، بنابراین باید اقدامات بیمه ای ویژه ای برای آن ها در نظر گرفت تا بخشی از دغدغه های آن ها مرتفع شود.

مازندرانی با اشاره به شور و شوق موجود در خانه های امید گلستان گفت: تقاضا داریم همان طور که برای شرق استان گلستان زمینه ای برای ایجاد خانه امید فراهم شده است برای غرب استان هم خانه امید تشکیل شود تا حداقل سه مرکز خانه امید در استان وجود داشته باشد و بخش بیشتری از بازنشستگان را پوشش دهیم.

وی گفت: خدمات رفاهی، مسافرتی، بیمه ای و ... مختلفی به بازنشستگان ارائه می شود اما یکی از نکات مورد توجه بحث نیاز بازنشستگان به ورزش مخصوصا ورزش شنا است.

مازندرانی اظهار کرد: وزارت تعاون و کار استخری دارد که می توانیم برای استفاده بازنشستگان تخفیف قرار دهیم، اگر صندوق اعتباری در نظر بگیرد بخشی از هزینه را هم اداره کار در نظر می گیرد تا در روزهایی خاص این بازنشستگان از استخر و آب درمانی بهره ببرند.

وی ادامه داد: دو بانک و یک صندوق با مجموعه وزارت تعاون و کار همکاری دارد، امیدواریم شرایطی فراهم شود بازنشستگان به بهترین شکل از تسهیلات این مجموعه ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار