استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: پتروشیمی گلستان ۱۲ سال بلاتکلیف مانده و امیدواریم با حضور وزیر کشور گره کور پتروشیمی باز شود.

گره کور پتروشیمی گلستان با دست وزیر کشور باز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان کم و کاستی‌های بسیاری دارد و باید تلاش کنیم تا برخی از این کم و کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه گلستان قطب تولید برخی محصولات اصلی کشور مانند گندم است، بیان کرد: امسال ۹۰۰ هزار تن گندم برداشت شده و امیدواریم جایگاه دوم خود در کشور را حفظ کنیم.

هاشمی حوزه صنعت معدن و تجارت را قطب جدید استان گلستان معرفی و تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده و طبق آمار، گلستان رتبه پنجم کشور را با پرداخت ۹۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کسب کرده است.

وی افزود:سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۷۰ نفر اشتغال در استان ایجاد شده که ۱۰ درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

هاشمی یادآور شد: رشد متوسط گردشگری کشور ۲۳ درصد بوده که این آمار در گلستان به ۸۴ درصد رسیده و نشان می‌دهد رشد فوق العاده‌ای داشتیم، همچنین اقامت در استان با رشد ۶۴ درصدی همراه بوده است.

استاندار گلستان نرخ بیکاری در استان را ۱۲.۳ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم بالایی بوده و سرانه درآمد مردم هم طبق آمار سال ۹۴ هشت میلیون تومان است.

هاشمی با بیان اینکه ۶۲ پروژه محوری در حوزه اقتصاد مقاومتی استان گلستان داریم، اظهار کرد: این تعداد را به ۱۰۰ پروژه رساندیم که ۲۰ پروژه بزرگ است و موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

در حال گرفتن مجوزهای آشوراده هستیم

وی افزود: آشوراده یکی از پروژه‌های بزرگ و خواسته دیرینه مردم گلستان بوده که در حال گرفتن مجوزهای آن برای اجرا هستیم.

هاشمی ادامه داد: از مجموع ۲۸۰ هزار هکتار زهکشی در استان فقط ۲۲ هزار هکتار اتفاق افتاده و به همین دلیل به دنبال بخش خصوصی بوده‌ایم که بتوانیم زودتر این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: بندر خشک یکی از پروژه های اصلی استان بوده که ۲۲۰ میلیارد تومان در هشت ماه گذشته در آنجا هزینه شده و بخش خصوصی هم در حال سرمایه گذاری است.

هاشمی بیان کرد: پتروشیمی گلستان ۱۲ سال بلاتکلیف مانده و امیدواریم با حضور وزیر کشور گره کور پتروشیمی باز شود زیرا این پروژه یکی از آرزوهای مردم استان است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون یکی دیگر از خواسته های مردم استان گلستان بوده که رئیس مجلس قول قطعی برای تصویب آن داده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۲۳ منطقه بوم گردی در استان وجود دارد، گفت: ظرفیت ۵۰۰ نقطه بوم گردی را در استان داریم و هدف گذاری ما ۱۵۰ نقطه برای امسال است.

هاشمی تصریح کرد: دو راه آهن بزرگ آرزوی دیرینه مردم گلستان است و پیگیری‌های زیادی کردیم، مقدمات راه آهن گرگان - مشهد انجام و قرارداد اولیه آن با چینی‌ها امضا شد که امیدوارم امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: عملیات اجرایی راه آهن اینچه برون -  گرگان - گرمسار هم دو هفته آینده آغاز می‌شود که اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اطمینان داریم که منابع دولت پاسخگوی نیازهای استان نیست و از بخش خصوصی درخواست کردیم در گلستان فعالیت کند و در هشت ماه گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در استان گلستان ۶۶ جوان از لحاظ مسئولیتی ارتقا پیدا کردند و ۵۵ نفر از بانوان هم مسئولیت مهم گرفتند که نشان می‌دهد به جوانان و بانوان اهمیت ویژه ای داده ایم.

به گفته وی، ایجاد ۵۰ روستای بیکار در استان هدفگذاری شده که امیدواریم به نتیجه برسد تا اتفاقات خوبی در روستاها رخ دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار