معاون فرهنگی دادگستری گلستان:

معاون فرهنگی دادگستری گلستان بروز برخی جرایم را ناشی از کمبود کار فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: آژیر خطر پایین بودن بهداشت روانی در جامعه باید به صدا در بیاید.

بروز برخی جرایم، ناشی از کمبود کار فرهنگی در جامعه است/ بازگشت 40 درصد از زندانیان برای بار دوم به زندان

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‎الاسلام سید محسن رسولی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به وضعیت پرونده‎های قضایی گلستان اظهار کرد: در سال 1396 تعداد 302 هزار و 483 فقره پرونده وارد مجموعه دستگاه قضایی استان شد که با تلاش همکاران بیش از 305 هزار پرونده مختومه و منتهی به صدور رأی شد.

وی تصریح کرد: حدود 87 هزار پرونده نیز وارد سیستم شورای حل اختلاف شد که 87 هزار پرونده منتهی به صدور رأی شده است.

معاون دادگستری گلستان، بیشترین آمار جرایم در بحث کیفری را مربوط به جرایم سرقت، توهین و ایراد ضرب و جرح عمدی عنوان کرد و گفت: با تلاش‎های انجام شده در خصوص مجازات‎های جایگزین حبس، تعداد زندانیان کاهش یافته است.

رسولی با بیان اینکه در صورت افزایش تعداد زندانیان، اقدامات تربیتی نیز محدودتر می‎شود ادامه داد: حدود 40 درصد زندانیان برای بار دوم به زندان باز می‎گردند و دلیل این امر آن است افزایش تعداد جمعیت زندانیان فرصت  و امکانات کافی برای انجام کار فرهنگی و تربیتی برای زندانیان را فراهم نمی‎کند.

وی بروز برخی جرایم  را ناشی از کمبود کار فرهنگی در جامعه دانست و گفت: کار دادگستری انجام کار فرهنگی نیست چرا که جامعه مخاطب ما مجرمین و شکاک هستند در واقع آژیر خطر پایین بودن بهداشت روانی در جامعه باید به صدا در بیاید علیرغم آنکه پای بند مسائل مذهبی هستیم یکسری جرایم زیبنده استان و کشور ما نیست.

معاون دادگستری گلستان با بیان اینکه کار تربیتی باید از کودکستان‎ها آغاز شود افزود: متأسفانه در کشور ما به جای آنکه بیشتر به سمت اقدامات فرهنگی و تربیتی پیش برویم بیشتر به سمت و سوی تنبیه و مجازات می‎رویم در حالیکه باید اقداماتی هم‎چون افزایش آستانه تحمل جوانان و کنترل خشم در خانواده‎ها را فرهنگسازی و آموزش داد.

رسولی در ادامه به بحث تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: عمده نارضایتی مردم از دستگاه قضا مربوط به اطاله دادرسی است که این امر نیز ناشی از پایین بودن سطح اطلاعات حقوقی در جامعه است.

به گفته وی بیشترین پرونده‎های ورودی در دستگاه قضا در مورد مطالبه طلب است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار