در سال حمایت از تولیدات داخلی؛

یک کارآفرین موفق هیرمندی توانسته با پرورش دو هزار قطعه مرغ گوشتی سالانه حدود 25 میلیون تومان درآمدزایی کند.

کارآفرینی با درآمد 25میلیون تومانی/ اقتصاد مقاومتی با پرورش مرغ گوشتی در مناطق دور افتاده
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ قتصادمقاومتی موضوعی که برای اولین بار توسط مقام‌معظم‌رهبری برای  مقابله با تهاجم دشمن در تمامی عرصه‌ها و بالا بردن توان مقابله مردم به‌عنوان ایده‌ای جدید مطرح و به اجرا گذاشته شد. به گونه ای که پس از مطرح شدن این مهم توسط رهبر انقلاب بحث کار‌آفرینی در مسئله اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زند و محرک موفقیت بحث اقتصاد مقاومتی است.

در همین راستا در گوشه و کنار کشور شاهد آن شدیم که افرادی با روی آورده به عرصه های پرورش مرغ بومی و گوشتی، بلدرچین، پرورش آبزیان و زنبور عسل و غیره دست به کار‌آفرینی زدند و با همت عالی و قدم‌های کوچک سعی کردند اقتصاد مقاومتی را معنا بخشند و نشان دهند که این نسخه‌ای کامل برای شفای اقتصاد است.

در سیستان وبلوچستان هم مانند سایر نقاط کشور این امر به صورت جدی پیگیری شد و کارآفرینانی در قالب طرح های اقتصادمقاومتی اقدام به اشتغالزایی و درآمد زایی کردند.

این اقدام با توجه به شعار سال نیاز به حمایت از سوی مسئولان را می طلبد تا به حمایت از تولیدات داخلی به شکوفایی اقتصادی دست یابیم.

محمد گلی یکی از مددجویان کمیته امداد شهرستان هیرمند در این خصوص اظهار کرد: در سال‌های اولیه با توجه به آنکه خشکسالی سیستان سال‌ها به طول انجامید و هیچ کسب و کاری در این منطقه وجود نداشت به دلیل باز بودن مرز به شغل گازوئیل فروشی روی آوردم و تا حدودی برای اداره امورات خانواده کمک خرج آنها بودم.

وی در خصوص نحوه کارش مبنی بر ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی گفت: یکسال است که در عرصه پرورش مرغ گوشتی مشغول به فعالیت هستم که در این زمینه توانستم با بهره گیری از تسهیلات کمیته امداد اقدام به راه‌اندازی کارگاه پرورش مرغ گوشتی کنم و روی پای خود بایستم.

گلی درآمد سالانه خود را حدود ۲۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار با ساخت جایگاه، چند قطعه جوجه مرغ گوشتی یک روزه را برای پرورش خریداری کردم و بعد از یک دوره پرورش بیشترین سود را کسب کردم و توانستم هزینه مایحتاج روزانه زندگی خانواده را تامین کنم.

وی بیان کرد: اکنون با گذشت یک‌سال از دریافت وام و پرورش مرغ به تعداد بیشتر، در هر دوره دو هزار قطعه مرغ را در یک دوره ۴۵ روزه پرورش داده و روزانه به بازار مصرف عرضه می کنم.

این کارآفرین موفق ادامه داد: خداوند را شاکرم که با کمک های کمیته امداد اکنون علاوه بر تامین معاش خانواده خود، امکانات ضروری خانوارهای نیازمند این شهرستان را هم تامین می کنم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار