آزمون بزرگ استاندار برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛

بعد از سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به گلستان ، شرکت فواکه فشار و رایزنی های گسترده ای برای تصاحب 75 هکتار از اراضی ارزشمند تحت مالکیت اداره کل راه آهن در اینچه برون را افزایش داده است .

خیز بلند شرکت فواکه برای تصاحب 75 هکتار از اراضی اینچه برون / تداوم فشارها به اداره کل راه آهن شمال شرق !
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شرکت فواکه در زمینه تولید و توزیع محصولات کشاورزی فعالیت می کند و اقداماتی نظیر صادرات و واردات گندم را نیز انجام می دهد . این شرکت بازرگانی کشوری بوده و مدیر عامل آن حسن حیدری نسب می باشد . همچنین این شرکت ذیل عنوان "کارگزار" در استان گلستان فعالیت کرده که کارگزار استان گلستان این شرکت "شوذب میرآییز" رئیس ستاد دکتر حسن روحانی در سال 92 استان می باشد .

از دیگر کسانی که همواره نامشان جزو حامیان این شرکت در استان گلستان مطرح است علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان ، رضاعلی جعفری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، اخوین فعال اقتصادی ، علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان که البته با توجه به جایگاه هر کدام از این افراد ، می توان اینطور برداشت کرد که این شرکت در جهت حل مشکلات بزرگ اقتصادی در استان مانند صادرات و واردات بنا شده است .

در اینکه این شرکت تاکنون در استان گلستان آیا موفق شده کار بزرگ اقتصادی عام المنفعه انجام دهد یا خیر، اطلاعات دقیقی در دست نیست و هنوز چیزی از این شرکت رسانه ای نشده و آنچه که این پایگاه خبری را نسبت به اقدامات این شرکت حساس کرده ، فشارهایی است که از جانب این شرکت، برای در اختیار گرفتن 75هکتار از اراضی تحت مالکیت اداره کل راه اهن شمال شرق مطرح است .

بعد از بحث هایی که پیرامون ایجاد بندرخشک در استان گلستان و تصویب منطقه تجاری اینچه برون صورت گرفت ، شخصیت ها و افراد زیادی به دنبال خرید و یا تصاحب اراضی حومه اینچه برون روی آوردند که یکی از این شرکت ها ، فواکه بود . پیش بینی های اقتصادی نشان می داد اراضی (تا دیروز بیابان و شور ) این منطقه قیمتهایی نجومی و طلایی به خود خواهند دید و سود سرشاری عاید صاحبان خود خواهند کرد .

1463669684 8a1a3249

کلنگ زنی بندرخشک اینچه برون - 30 فروردین 95

این شرکت از زمان استانداری "حسن صادقلو" و معاونت اقتصادی "مرگدری" به دنبال این زمین بود اما به چند دلیل از جمله مخالفت شدید استاندار وقت( حسن صادقلو) و دادستان وقت استان ( سید مصطفی حقی) با این واگذاری و مقاومت اداره کل راه آهن شرق علیرغم همراهی های مرگدری(معاون وقت اقتصادی) بی نتیجه ماند .

اما اخیرا در پی سفر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به گلستان و حضور در مراسم عید فطر گنبدکاووس ، این شرکت نیز با توجه تغییرات مدیریتی ایجاد شده در استان ، رایزنی ها و فشار خود به وزیر را برای تصاحب این زمین  750000 متر مربعی را افزایش داد . 

شنیدهای موثق حکایت از این دارد که مسئول دفتر آیت الله نورمفیدی جلساتی را با برخی مراکز و دستگاه ها در استان در این خصوص برگزار کرده و حتی اقداماتی چون برکناری مدیر کل راه آهن شرق در صورت تداوم مقاومت مطرح شده است .

همچنین اطرافیان آیت الله نورمفیدی ایشان را متقاعد کرده اند که در دیدار با دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ج .ا.ا بر تعیین تکلیف و به نتیجه رسیدن این واگذاری تاکید کند .

این زمین 750000 متری چسبیده به ایستگاه راه آهن اینچه برون بوده و اداره کل راه آهن آن را از منابع طبیعی جهت اقداماتی نظیر توسعه و تجهیز یگان ریلی و داشتن فضای مانور برای پدافند غیر عامل و همچنین توسعه ظرفیت که در اینده بحث راه آهن اینچه برون گرمسار و گرگان – مشهد را داریم ، در اختیار گرفته است .

توجیه شرکت فواکه برای تصاحب این زمین اینست که ایجاد انبار و سیلو برای صادرات و واردات گندم ، ذرت ، غلات و ... بکند اما کارشناسان گفته اند برای ساخت چنین سیلوها و انبارهایی 5 هکتار زمین کافی است و اینکه این شرکت درخواست 75 هکتار را دارد جای سوال و ابهام است و ممکن پای اهداف سودجویانه در میان باشد .

حال باید دید اداره کل راه آهن شمال شرق تسلیم این خواست فعالان اقتصادی استان گلستان می شود و این اراضی را به شرکت فواکه تحویل می دهد یا استاندار فعلی گلستان ( سیدمناف هاشمی) همچون حسن صادقلو جلوی تمامیت خواهی و ویژه خواری برخی گروههای ذی نفوذ و کارتل های اقتصادی در استان گلستان را می گیرد .

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار