سید محمد مرتضوی :

رئیس کمیسیون بازآفرینی بافت تاریخی و فرسوده شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت :حدود 126 هزار نفر از جمعیت مرکز استان گلستان در بافت فرسوده و دارای خطر این شهر سکونت دارند.

126 هزار گرگانی در مناطق فرسوده و پرخطر زندگی می کنند / پروانه ساخت در بافت های فرسوده شهری رایگان است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  سیدمحمد مرتضوی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ارایه شده از سوی شرکت عمران و مسکن سازان در این جلسه، در استان گلستان تا کنون 12 هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کردند، گفت: حدود 75 درصد از این آمار مختص مرکز استان است.

افزود: اعطای این تسهیلات در راستای تحقق قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارامد شهری و سکونتگاههای غیر رسمی و تامین اجرای قوانین حمایت از تولید وعرضه مسکن وحمایت از نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری و تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام می شود.

رئیس کمیسیون بازآفرینی بافت تاریخی و فرسوده شهری شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر ضرورت حمایت از طرح های تشویقی برای بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی، تصریح کرد: براساس آخرین آمارها حدود 126 هزار نفر از جمعیت مرکز استان گلستان در بافت فرسوده و دارای خطر این شهر سکونت دارند که این موضوع عزم جدی همه دستگاه های متولی را می طلبد.

مهندس مرتضوی در خصوص اعطای بسته‌های تشویقی به سازنده‌های مسکن در بافت‌های فرسوده، گفت: صدور رایگان پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده یکی از گزینه‌های بسته تشویقی شهرداری برای سازنده‌های مسکن در بافت فرسوده است و دستگاه های خدمات رسان نیز با اعمال بسته های تشویقی در این خصوص می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

وی ادامه داد: ایجاد تاسیسات شهری،و بازگشایی معابر، ایجاد تراکم منطقی مازاد در صورت امکان، تهیه سند محلات و اطلاع رسانی از مزایای ساخت و ساز در بافت های فرسوده از جمله موضوعات پیشنهادی مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس کمیسیون بازآفرینی بافت تاریخی و فرسوده شهری شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه بافت فرسوده یکی از موضوعات پیچیده و چند وجهی کشور است، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی بازسازی بافت های فرسوده، شکل گیری محیطی امن و مطلوب برای زندگی شهروندان است و این موضوع نیازمند برنامه ریزی با عزم جدی و همدلی همه دستگاههای متولی می باشد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار