نشست مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان و نمایندگان مجلس استان با هدف وحدت و همگرایی بیشتر در مسیر رشد و توسعه استان برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس جهت رشد و توسعه استان

به گزارش گلستان 24 ؛ سید مناف هاشمی، استاندار گلستان در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان و نمایندگان حوزه های انتخابیه گلستان در مسیر پیشرفت استان تصریح کرد: یکصد پروژه اصلی برای توسعه استان در نظرگرفته شده که از آن میان 20 پروژه بزرگ در اولویت پیگیری است.

وی افزود: عملیات اجرایی برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون با سرمایه گذاری1.2میلیارد یورویی روس ها آغاز شد که می تواند نقش موثری از افزایش ترانزیت و همچنین اشتغال کوتاه مدت و دراز مدت در استان داشته باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: سه مجوز از چهار مجوز طرح گردشگری آشوراده اخذ شده که با دریافت مجوز چهارم عملیات اجریی این طرح گردشگری آغاز می شود.

وی یادآور شد: پتروشیمی گلستان جزء پروژه هایی است که سال ها برزمین مانده که با همکاری هیئت دولت آن را تعیین تکلیف می کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس مشکلات سرمایه گذار نیروگاه علی آباد کتول مرتفع شود چرا که نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول ظرفیت بسیارخوبی است که می تواند تا حد زیادی نیاز برق استان را تامین کند.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی استان، گفت: هماهنگی جهت احداث آب شیرین کن و پیگیری جهت سرمایه گذاری شرکت های ایدرو و ایمیدرو انجام شده که نیازمندتوجه ویژه وزارتخانه هستیم.

استاندار گلستان خط آهن گرگان به مشهد را دغدغه و مطالبه ای عمومی دانست و ادامه داد: جهت تسریع در اجرای این پروژه پیگیری های جدی در حال انجام است.

وی، تعین تکلیف زباله و پسماند در استان را از برنامه های مهم دولت دانست و گفت: توجه به محیط زیست استان از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش می کنیم که با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء گامی موثر در مدیریت پسماند استان برداریم.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت لایحه منطقه آزاد اینچه برون، یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده که جهت تصویب نهایی چند روز آینده به صحن خواهد رفت و بطور قطع همراهی نمایندگان گلستان می تواند در تصویب این لایحه موثر باشد.

همچنین در این نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان گلستان آقایان تربتی نژاد و هزار جریبی نمایندگان مردم گرگان و آق قلا، قره خانی نماینده علی آباد کتول، کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه، ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان نقطه نظرات خود را پیرامون مدیریت اجرایی استان، محورهای توسعه و راهکارهای توسعه و پیشرفت استان ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار