جشنواره عکس هشت پس از برگزاری و اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام با تشکیل جلسات مفصل پیرامون موضوع، فراخوان و… کار خود را آغاز کرد.

مروری بر نخستین دوره جشنواره عکس هشت

به گزارش گلستان 24 ؛ با اتمام کار طراحی لوگو و پوستر جشنواره، طی مراسمی با حضور مدیر عامل بنیاد امام رضا علیه السلام و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از این پوستر رونمایی شد.

photo_۲۰۱۸-۰۷-۰۲_۱۶-۲۴-۱۴

پس از ارسال پوستر جشنواره به تمام ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشکده های هنر، کانون های فرهنگی مساجد، امام زاده های کشور، فرهنگسراهای شهر تهران و… با انتشار اخبار فراخوان جشنواره در سطح گسترده، دریافت آثار نیز آغاز شد.

روابط عمومی جشنواره با جدیت در رسانه های خبری فعالیت می نمود، از سوی دیگر از ظرفیت فضای مجازی با انتشار پوستر جشنواره در صفحات شخصی هنرمندان و انتشار فراخوان در کانال های خبری مطرح کشور غافل نشدیم.

یکی دیگر از رسالت های جشنواره مباحث آموزشی بود که از دو راه پیگیری شد، نخست بازنشر مقالات معتبر در باب عکاسی موبایلی و دوم تهیه ویدئوهایی تحت عنوان «برداشت هشت» که در آن صاحبان فن، هنرمندان و کارشناسان نظرات خود را پیرامون موضوع مطرح می کردند که مورد توجه رسانه ها نیز قرار می گرفت و از طریق شبکه های اجتماعی جشنواره نیز منتشر می شد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت ارسال اثر دبیرخانه ضمن تاکید بر عدم تمدید مهلت ارسال اثر شاهد شرکت صدها عکس شد که این استقبال در آخرین ساعات به اوج خود رسید و در نهایت آثار بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده با ۱۰۸۰۰ عکس، دریافت و ثبت شد. داوری آثار با حضور داوران جشنواره انجام و از میان  آثار ارسالی جشنواره ۸۰ عکس انتخاب شد.

نمایشگاه آثار برگزیده در تاریخ هشت مرداد ۱۳۹۶ در پایتخت و در گالری باغ موزه قصر برپا و افتتاح شد.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور چهره های متعدد فرهنگی و هنری و هم چنین مسئولین و جمعی از علاقه مندان و شرکت کنندگان و اساتید بنام عکاسی کشور برگزار شد و در همان روز جوایز برگزیدگان نیز اهدا شد.

افزون بر دستاوردهایی که به آن اشاره شد، انتشار بیش از ۴۰ خبر با بیش از ۵۰۰بار بازنشردر رسانه های مختلف، توجه صدا و سیما در برنامه‌های متعدد با حجم بیش از ۶۰ دقیقه، ساخت فیلم مستند هشت، بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه آنلاین، بازدید میلیونی پست‌های جشنواره در کانال تلگرام و… از دیگر تلاش‌های به نتیجه رسیده این جشنواره است.

برگزاری دوره نخست جشنواره عکس هشت و استقبال کم نظیر عکاسان با ارسال بیش از ۱۰ هزار عکس بیانگر اهمیت موضوع و توجه صاحبان هنر به این رویداد فرهنگی هنری بوده است. از این رو نقش رویای بهشت ضمن پاسداشت حضور بیش از ۱۰۰۰ هنرمند، به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، دومین فراخوان این جشنواره را با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی با بهره گیری از توان خلاقانه و هنرمندانه عکاسان در فضای مجازی را منتشر می نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار