معاون فرماندار ویژه گنبدکاووس:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در حوزه پدافند غیرعامل در این شهرستان، گفت: گام نخست ما تهیه بانک اطلاعاتی پدافند غیرعامل در شهرستان خواهد بود.

بانک اطلاعاتی پدافند غیرعامل در گنبدکاووس تهیه می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

از این رو تشکیل شورای پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها تلاشی است برای هماهنگی و نهادینه کردن تعاملات میان ادارات و نهادهای دولتی، خصوصی و عموم تاثیرگذاران در حوزه امنیت عمومی تا در مواقع لزوم به صورت یکپارچه و بدون دغدغه به ایفای نقش بپردازند.

نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گنبدکاووس نیز به همین منظور و با حضور روسای ادارات و نهادهای این شهرستان و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه توجه به موضوع پدافند غیرعامل باید از یک نگاه تشریفاتی به نگاهی عملیاتی و مهم تغییر کند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در حوزه پدافند غیرعامل همه کاستی‌ها و نقص‌ها را به صورت ریشه‌ای حل کنیم زیرا در عصر جدید هر گونه کاستی در برنامه‌ریزی و اجرای پدافند غیرعامل موجب بروز مشکلات عدیده برای منطقه و کشور خواهد شد.

فرهاد شیبک با بیان اینکه ادارات و نهادهای شهرستان به صورت کامل و دقیق اطلاعات خواسته شده از سوی دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل را تحویل دهند، افزود: مسوولان و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی نگران ملاحظات حفاظتی و امنیتی برخی اطلاعات نباشند زیرا طبقه‌بندی این اسناد در دبیرخانه به صورت دقیق صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای اقدام به موقع، به اندازه و حساب شده در مواقع ضروری نیازمند بانک اطلاعاتی کامل و دقیق هستیم، خاطرنشان کرد: تهیه این بانک اطلاعاتی باید در اولویت دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل قرار گرفته و به سرعت به سرانجام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس از مدیران و مسوولان این شهرستان خواست که یک نفر را به عنوان رابط پدافند غیرعامل به فرمانداری و دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل معرفی کنند و ادامه داد: همه ادارات دوره‌های آموزشی لازم را برای پرسنل خود در حوزه پدافند غیرعامل برگزار کنند.

شیبک با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل محتواهای آموزشی لازم را برای ادارات ارسال خواهد کرد، گفت: مدیران ادارات نیز در دوره‌های آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای مجازی را نباید فقط به صورت یک تهدید به شمار آورد، تصریح کرد: سوال اساسی اینجاست که به جای این تلاش‌های پرهزینه و زمان‌بر چرا با حل مشکل اشتغال جوانان به صورت ایجابی حضور آنها در فضای مجازی به صورت بی‌رویه و خارج از ضابطه را کم نکنیم؟

یحیی عباسی با تاکید بر اینکه آیا تاکنون تحقیق کرده‌ایم که چه میزان از جوانان شاغل و مزدوج در فضای مجازی بدون ضابطه فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: بیکاری و عدم امکان تاهل برای جوانان یکی از مهم‌ترین علت‌هایی است که فضای مجازی را به بستری تهدید آمیز تبدیل کرده است.

وی با اشاره به بحرانی شدن وضعیت آب در گنبدکاووس در صورت عدم توجه به میزان مصرف و روش‌های بهره برداری از آب، گفت: چرا پروژه تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس که 24 سال قبل کلنگ‌زنی شده است همچنان بلاتکلیف رها شده است در حالیکه این پروژه می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات آب در گنبدکاووس را رفع کند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌های تخصصی و آشنایی با شرح وظایف ادارات و نهادهای مختلف در این کمیته‌ها، خاطرنشان کرد: بخشی از تعاریف و اقدامات اجرایی تعریف شده در شورای پدافند غیرعامل با شورای مدیریت بحران مشابه است که باید وظیفه‌مندی‌ها، نقاط مشترک و افتراق آن مشخص شود.

عباسی  بر لزوم آشنایی مدیران با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: در کنار این آگاهی، رسانه‌ها نیز باید با اصول پدافند غیرعامل آشنا شده و در مواقع بحرانی همچون همیشه خوب، با نظم و براساس منافع کلی شهرستان و مردم حرکت کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه تنی چند از مدیران ادارات و نهادها و تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه نظرات خود را پیرامون محور حرکت شورای پدافند غیرعامل در شهرستان گنبدکاوس بیان کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار